۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 374704

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره جنجال‌های اخیر پیش آمده نسبت به واردات سیگار مارلبرو گفت: دریافت مجوز برای واردات یک کالا امری طبیعی و قانونی است هرچند اگر تخلفی دراین میان باشد باید با آن برخورد قانونی کرد.

برخورد با متخلفان واردات سیگار مارلبرو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از برخی مطالب عنوان شده نسبت به ایجاد فساد در واردات سیگار مارلبرو چیست، اظهار داشت: اگر افرادی در جریان این موضوع از سوی مراجع ذیربط مقصر شناخته شدند و مرتکب جرمی شدند حتما باید طبق قانون با این افراد و متخلفان برخورد شود.

وی افزود: دستگاه قضایی هم باید با قاطعیت کامل نسبت به برخورد با متخلفان همانند گذشته که در رسیدگی به پرونده‌های مختلف قاطعیت خود را نشان داده این بار هم مطمئنیم به طور جد این موضوع را پیگیری و با متخلفان برخورد می‌کنند.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به این سؤال که به پا کردن جارو جنجال‌های اخیر پیرامون این موضوع به خاطر چیست، گفت: متاسفانه این موضوع را بزرگتر از آن چیزی که بوده‌ جلوه دادند چرا که اقدام و درخواست کردن به منظور واردات کالا یک روال کاملا عادی و قانونی است و اگر هم در روند این کار تخلف ایجاد شده قانون مشخص کرده که مراجع ذیربط آن را پیگیری خواهند کرد.

پالیزدار افزود: اما اینکه بخواهند این موضوع را آنچنان بیان کنند و جوی درست شود تا کسی جرات نکند برای دریافت مجوز رسمی اقدام کند، کار صحیحی نیست.

وی تاکید کرد: دریافت مجوز برای واردات یک کالا امری طبیعی و قانونی است. چرا که با دریافت این مجوز واردات کالای مورد نظر زیر ذره‌بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه و  دستگاه‌های ناظر است و با این رویداد جلوی قاچاق آن کالا به حد بسیار زیادی گرفته می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: درباره مسئله واردات سیگار مارلبرو این فضاسازی‌ها موجب شده تا این امکان یعنی اخذ مجوز رسمی از کشورمان سلب و متقابلا این امتیاز در اختیار قاچاقچیان و مافیای مرتبط با واردات این کالا قرار بگیرد.

پالیزدار خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید واردات سیگار مارلبرو هم اکنون از طریق قاچاق انجام می‌گیرد که می‌توان با یک اقدام صحیح و درست و منطقی با توجه به اینکه این سیگارها مصرف داخلی هم دارند در یک مسیر قانونی و با اخذ مجوزهای لازم و با حجم مشخص که قابل کنترل و نظارت هم باشند، وارد شود و مطمئنا این موضوع بسیار بهتر از قاچاق کالاست که معلوم نیست چه کسانی از قاچاق آن سود می‌برند.

وی تاکید کرد: واردات هر کالایی از جمله این کالای مورد نظر مستلزم نظارت‌های قانونی، پرداخت عوارض و مالیات به دولت است. همچنین سبب می‌شود تا کالای مورد نظر بر اساس استانداردهای کشورمان وارد شود که هر یک از این مسائل از اهمیت فراوانی برخوردار است. 

پالیزدار گفت: اگر این کالا هم طبق نظارت مراجع قانونی وارد کشور می‌شد، باید مالیات و عوارض پرداخت می‌کرد و منابع حاصل از پرداخت مالیات و عواض به حساب دولت واریز می‌شد تا هم مسیر قانونی طی شود و هم نظارت دقیق‌تر و جامع‌تر صورت بگیرد درحالی که با فضایی که ایجاد کردند این کالا هم اکنون به طور قاچاق وارد کشور می‌شود و سودش هم به جیب قاچاقچیان و حامیان آنها می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: انتظارمان از رسانه‌ها این است که نحوه برخورد و فضاسازی پیرامون این مسئله را بررسی و حتی میزان ضرر و زیان آن را ارزیابی کنند که آیا وارد کردن قانونی یک کالا به نفع کشور است یا قاچاق آن کالا.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.