معاون طرح و برنامه گمرك كشور گفت: حمایت از صادرات تولیدمحور اولویت اصلی گمرك جمهوری اسلامی ایران در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

 حمایت از صادرات تولیدمحور اولویت اصلی گمرك ایران در سالجاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، علی بعیدی مفردنیا روز یكشنبه در مراسم معارفه مدیركل جدید گمرك بازرگان اظهار كرد: گمرك جمهوری اسلامی ایران در عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت از بخش تولیدات داخلی از صادرات كالاهایی كه به افزایش تولید در كشور كمك می كند، حمایت جدی خواهد كرد.
وی از افزایش 120 درصدی درآمد گمركات خبر داد و افزود: راه اندازی سامانه گمركی از اقدامات اساسی در گمرك بوده است كه با راه اندازی این سامانه ارائه اطلاعات بین گمرك و انبارها به صورت الكترونیكی صورت می گیرد.
بعیدی همچنین تكمیل سامانه جامع امور گمركی و اجرای پنجره واحد مجازی و فیزیكی در گمرك برای بهبود فضای كسب و كار، استفاده از فناوری های نوین و سیستم های اطلاعاتی پیشرفته، ارائه آمار و اطلاعات دقیق و درج در تارنمای گمرك ایران، متمركز كردن سامانه ها و به روز كردن فناوری، راه اندازی كارشناسی متمركز و بررسی اسناد در گمرك، اصلاح وضعیت مدیریت ریسك و پرداخت الكترونیكی از اقدامات گمرك ایران در سال جاری ذكر كرد.
وی اضافه كرد: گمرك ایران آماده همكاری با تمامی سازمان ها در جهت ارتقای سطح معیشت مردم است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماكو نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت گمرك بازرگان به عنوان بزرگ ترین مرز زمینی كشور گفت: نبود مدیریت واحد از مشكلات اساسی این گمرك بوده و باید برای توسعه ورود و خروج كالا و كامیون ها فعالیت آن افزایش یافته و روان سازی شود.
پرویز تقوی ناظر گمركات استان آذربایجان غربی هم با بیان اینكه گمرك بازرگان به عنوان بزرگترین گمرك زمینی كشور، نقش اساسی در رشد و توسعه این منطقه دارد، گفت: همكاری مسئولان و همكارن جهت یاری مدیركل جدید گمرك بازرگان در امور محوله ضروری است.
در ادامه این مراسم نادر انصاریان به عنوان مدیركل جدید گمرك بازرگان معرفی و از تلاش های توحید آذربد مدیركل سابق تقدیر شد.
گمرك بازرگان بزرگ ترین واحد گمرك زمینی كشور در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و نقش بسیار مهمی در صادرات و واردات دارد.
گمرك های مرزی استان آذربایجان غربی شامل مرز زمینی پلدشت و بازرگان در شمال، رازی و سرو در مركز و مرز تمرچین در جنوب استان است كه تمرچین با كشور عراق و پلدشت با جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان هم مرز بوده و سه مرز بازرگان، سرو و رازی دروازه عبور و مرور و تجارت با كشور تركیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.