دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پیام شهیدان برای امروز جامعه ما آنست که با مقاومت و ایستادگی بر سر ارزش‌ها و آرمان‌ها و تکیه بر منابع انسانی و طبیعی داخلی می‌توان بر مشکلات از جمله تحریم‌ها پیروز شد و امید بستن به وعده‌های قدرت‌های خارجی حل کننده مشکلات اقتصادی کشور و ملت نیست.

امید به وعده های قدرتهای خارجی مشکلات اقتصادی را حل نمی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار یحیی صفوی در نخستین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان اظهار کرد: عقل و قلب سلیم حکم می‌کند که مدیران و مسئولان کشور فرمان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای را بعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را تبدیل به برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و دراز مدت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به سابقه فرهنگی و تمدنی استان گیلان افزود: استان گیلان در طول تاریخ چند هزار ساله ایران بعنوان یک قطب فرهنگی و تمدنی و علمی و اقتصادی درخشیده است. درست است که درطول تاریخ نماد غیرت و شجاعت و استقلال طلبی و آزادیخواهی مردم گیلان شهید بزرگوار میرزا کوچک خان جنگلی است که در مقابل استبداد داخلی و متجاوزان خارجی قیام کرد، لیکن نقش مردم گیلان در پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه شجاعت فرزندان شهید و جانبازان قهرمان شما در جنگ کردستان و مبارزه با ضد انقلاب و آزاد سازی شهرهای کردستان و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس رویدادی فراموش نشدنی است.

وی ادامه داد: وجود بیش از هفت هزار شهید و دو هزار و ششصد آزاده و جمعیت کثیر جانبازنشان دهنده عظمت و روحیه جهادی و قدرت ایمانی جوانان گیلانی و ظرفیت استفامت و صبوری مادران ، پدران، همسران و فرزندان شهید این استان است. شهدای استان شما نه تنها از سرزمین و بقاء جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند بلکه از هویت اسلامی و ملی خودشان و مردمشان دفاع جانانه کردند.

 

صفوی همچنین با اشاره به هویت ملی ملت‌ها گفت: ملت‌های بزرگ و تمدن‌ساز مردمانی هستند که در طول تاریخ عزت و هویت و ارزش‌های دینی و ملی خود را حفظ می‌کنند و در مواجهه با فرهنگ های بیگانه هویت خود شان را از دست نمی‌دهند. موضوعی که باعث قدرت و غرور و افتخار یک ملت در برابر ملت‌های دیگر می‌شود همین هویت ملی است که مجموعه عقاید و ارزش‌ها و اخلاق و آداب ، رفتارهای فردی و اجتماعی آن ملت است که باعث شکل‌گیری قدرت سیاسی یا نظام سیاسی در یک کشور می‌شود.

 

وی اضافه کرد: برگزاری این کنگره‌ها باعث تقویت هویت و حفظ ارزش‌های اسلامی در بین جوانان خواهد شد و این از نیازهای اساسی ملت ودولت‌های ما است که یاد و خاطره و سلوک شهیدان را زنده نگهدارند و از افکار فردگرایی و منافع‌طلبی و رقابت‌های جناحی پرهیز کنند و همچون شهیدان صادقانه و خالصانه در جهت حل مشکلات مردم عمل کنند.

صفوی با اشاره به نقش شهدا در فرهنگ سازی گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال فرهنگ برهنگی و هرزگی در جهان هستند، این فرهنگ انسانی و سیرت شهیدان است که الگوهای انسانی و الهام‌بخش برای بشریت به ارمغان آورده است. امروز فرهنگ غربی فاقد پیام الهام بخش و نجات‌بخش در میان جوامع دیگر است اما در مقابل این فرهنگ، استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و ایستادگی و حقانیت شهدای ملت بزرگ ایران است که اگر بدرستی در سپهر جهانی بوسیله قدرت رسانه‌ای معرفی گردد، می‌تواند نقطه عطفی برای ساختن تمدن اسلامی جدید باشد و ما نشانه‌هایی از توانمندسازی این قابلیت بزرگ تاریخی را در پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه و فلسطین اشغالی مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: شما ملت قدرشناس ایران ظرفیت استراتژیک یک نظام در حل چالش‌های بزرگ هستید و هر کجا ملت ایران برای کمک به قوای سه گانه به صحنه آمده ، نظام را از یک نیروی راهبردی برخوردار ساخته و تصویری از یک قدرت عاقله و بصیرت جمعی و سیاسی را به نمایش گذاشته است.

 

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تحلیل سیاسی مسائل منطقه و شکل‌گیری مکتب مقاومت پرداخت و گفت: همچنانکه آمریکا در تشکیل خاورمیانه جدید شکست خورده، صهیونیست‌ها نیز در جنگ با حزب الله لبنان و دو جنگ با فلسطین شکست خورد. امیدواریم دشمنان جهان اسلام در این جنگ نیابتی هم که پنج سال است با اعزام گروه‌های تروریستی و تکفیری که دست‌پرورده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها هستند و با پول کشورهای عربی، تروریست‌ها را به جان مردم سوریه و عراق انداخته‌اند، شکست بخورند.

 

وی در پایان با اشاره به حمایت‌های مستشاری جمهوری اسلامی از دولت و ملت سوریه گفت: اگر مردم ایران حمایت سیاسی معنوی می‌کنند و مشاوره نظامی به دولت و مردم سوریه و عراق می‌دهند بخاطر آنست که که تروریست‌ها به مرزهای ایران نزدیک نشوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.