آتش‌سوزی در مناطق وسیعی از جنگل‌های کاج در «اوتارکند» هند تاکنون ۷ نفر را کشته است.

 تعداد کشته‌شده‌های آتش‌سوزی جنگل‌های هند + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،آتش‌ بخش عظیمی از مناطق جنگلی شهر «اوتارکند» هند را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، آتش‌سوزی عظیم ده‌ها کیلومتر‌مربع از جنگل‌های کاج هیمالیا در «اوتارکند» هند را نابود کرد و شعله‌های آتش تاکنون حداقل 7 نفر را کشته و دو منطقه عمده سکونت‌گاه ببر هندی را به خطر انداخته است.

نیروی هوایی هند (IAF) با استفاده از بالگرد اقدام به ریختن آب روی مناطق آتش گرفته کرده است.

«راماسوامی»(Ramaswamy) سخنگوی نیروهای امنیتی هند در این رابطه گفت:" بیش از 10هزار سرباز هندی که برای مقابله با بلایای طبیعی در جنگل مستقر شده بودند در تلاش برای مهار آتش هستند".

آتش نزدیک به 75 درصد مناطق جنگلی را تحت تاثیر قرار داده است و بنابر گفته رئیس نیروهای ملی مقابله با بلاهای طبیعی هند، "بواسطه مقابله نیروهای ترکیبی که از طریق خیس‌کردن جنگل برای مهار آتش تلاش می‌کنند این میزان به 50 تا 60 درصد کاهش خواهد یافت".

«پراکاش جوادکار»(Prakash Javadekar)، وزیر محیط زیست هند در این رابطه گفت که دولت مرکزی با این حادثه به طور جدی مقابله خواهد کرد و کمک‌های مالی درحدود 744 هزار دلار برای مقابله با آتش‌سوزی به این امر اختصاص خواهد یافت.

وزیر همچنین گفت که پلیس چهار مرد را در رابطه با این آتش‌سوزی دستگیر کرده است؛ این درحالی است که رسانه‌های محلی قاچاقچیان چوب را در این رابطه مقصر می‌دانند.

«اوتارکند» در شمال هند و در مرز چین و نپال واقع شده است و نزدیک یکی از بلندترین قله‌های رشته‌کوه هیمالیا قرار دارد که دارای پوشش جنگلی گسترده، از جمله بلوط،کاج و دیگر درختان است.

نواحی گسترده‌ای از این منطقه محیط زیست حیواناتی همچون ببر و فیل است.

آتش‌سوزی در حالی رو به گسترش گذاشته است که افزایش دمای هوا و وزش بادهای گرم و خشک که از دو ماه قبل آغاز شده است آن را تشدید کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.