رئیس انجمن نان صنعتی استان تهران با بیان اینکه امکان کاهش قیمت نان صنعتی وجود ندارد، گفت: اگرچه قیمت آرد کاهش یافته، اما به دلیل افزایش سایر هزینه‌ها امکان کاهش قیمت نان صنعتی وجود ندارد.

نان صنعتی نه ارزان می شود نه گران

به گزارش قدس آنلاین،مهدی خان محمدی در گفت‌وگو با  فارس در مورد قیمت نان صنعتی به دنبال کاهش قیمت آرد، گفت: تاکنون هر کیلوگرم آرد به واحدهای تولید‌کننده نان صنعتی با قیمت 1400 تومان عرضه می‌شد که قرار است در تحویل جدید آرد به واحدهای نانوایی‌ صنعتی، این قیمت کاهش یابد.

رئیس انجمن نان صنعتی استان تهران افزود: قیمت هر کیلوگرم آرد برای واحدهای صنعتی نان 1170 تومان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه در تحویل جدید گندم به نانوایی‌های صنعتی، گندم با قیمت کمتری به واحدها تحویل می‌شود، اظهار داشت: نانوایی‌ها گندم را به کارخانجات آرد تحویل می‌دهند و آرد را با قیمت هر کیلو 1170 تومان تحویل می‌گیرند.

وی بیان داشت: به این ترتیب قیمت هر کیلوگرم آرد 20 درصد کاهش یافته است.

خان محمدی در پاسخ به این سؤال که با کاهش قیمت گندم و آرد قیمت نان صنعتی چقدر کاهش می‌یابد، گفت: به دنبال افزایش سایر هزینه‌ها در سال جاری نمی‌توان قیمت نان صنعتی را ارزان‌کرد.

رئیس انجمن نان صنعتی استان تهران بیان داشت: قرار بود قیمت نان صنعتی در سال جاری 20 درصد افزایش یابد که با توجه به کاهش قیمت گندم و آرد، بحث افزایش قیمت منتفی شد.

خان محمدی بیان داشت: نان پر مصرف صنعتی گران نمی‌شود، اما قیمت سایر نان‌ها از جمله نان جو با نظارت اتحادیه و انجمن افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: سیاست دولت و تشکل‌های صنفی ایجاد رقابت در بین واحدهای تولید کننده نان صنعتی است و به این ترتیب قیمت‌ها راحت‌تر کنترل می‌شود.

براساس این گزارش: قیمت گندم فروش آزاد دولت به کارخانجات آرد سازی برای نانوایان آزاد‌پز 900 تومان تصویب شده در حالی که این قیمت در گذشته 1250 تومان بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.