نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دادستان باید به افکارعمومی درباره فعالیت عمده وزیر صنعت در بسیاری از شرکت‌های خصوصی پاسخ‌گو باشد.

درخواست رسایی برای توضیح فعالیت‌ وزیر صنعت در شرکت‌های خصوصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزای تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان، در تذکر شفاهی با انتقاد از شیوه وام‌دهی بانک‌ها به جوانان برای ازدواج اظهار داشت: علی رغم وجود منابع مالی کافی و با وجود مصوبه مجلس برای اعطای وام 10 میلیونی برای ازدواج جوانان، بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات واهمه دارند و در مسیر تسهیلات‌دهی به زوجین برای ازدواج سنگ‌اندازی می‌کنند در حالی که باید بانک‌ها را برای پرداخت این تسهیلات مکلف کنند.

وی ادامه داد: از 34 هزار میلیارد تومان که برای پرداخت وام اختصاص داده شده است، 10هزار میلیارد تومان آن به کارمندان بانک‌ها پرداخت شده یعنی یک سوم این منابع فقط به کارمندان داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مطابق اصل 141 قانون اساسی تصدی بیش از یک شغل برای کارکنان دولت ممنوع است، گفت: متاسفانه وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از اینکه وزیر شدند، در 19 شرکت خصوصی فعالیت داشته و به‌عنوان عضو هیئت مدیره یا مدیرعامل مشغول بودند که البته سال گذشته این موضوع در مجلس مطرح و نمایندگان نیز به‌عنوان موافق برای برخورد با چنین پدیده‌ای رأی دادند. البته دادستان باید به افکار عمومی درخصوص فعالیت عمده وزیر صنعت در بسیاری از شرکت‌های خصوصی پاسخگو باشد تا بدین ترتیب افکار عمومی از ابهام خارج شوند.

حجت‌الاسلام رسایی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور که گفته بود "منتقدان برجام می‌گویند ما در سایه تحریم زندگی خوبی داشتیم، چرا آن را برهم زدید؟"، گفت: آقای روحانی، وزرای شما در هیئت مدیره‌ها بودند و ما اعلام می‌کنیم برخی از آنها ثروتی برابر یک‌هزار میلیارد تومان دارند و همه منتقدان سرشناس برجام اگر یک طرف باشند و مبادله‌ای صورت بگیرد با اموال و ثروت وزرا، برادر و یا خود شما، به هیچ وجه برابری نخواهد کرد.

وی با بیان "در موضوع برجام مدام گفته‌اید که بدبین‌ها گفته‌اند نمی‌شود"، افزود: آقای روحانی چه کسی بود که می‌گفت "من خوشبین نیستم". به غیر از اینکه رهبر انقلاب مدام این مسئله را گوشزد کردند و در نهایت این موضوع رخ داد! آیا غربی‌ها به وعده‌های خود عمل کردند؟ رهبر معظم انقلاب در روز نخست فروردین سال جاری به صراحت فرمودند که آمریکایی‌ها به وعده های خود عمل نکردند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب مجدداً در ماه جاری می‌فرمایند دشمنان ما به ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها اخلال و خدعه می‌کنند و دلشان می‌خواهد ما نفهمیم آن خدعه را. گاهی از دور گلایه می‌کنند "چرا نسبت بدبینانه به ما می‌دهید؟".

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: تمام هشدارهای ارائه شده درباره برجام مواضع رهبر انقلاب بوده است و باید بدانیم که اجرای کنونی برجام موافق با نظر رهبری نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    خیلی خوبه بفکر باشید، اما حالا .....چطور زمان دولت قبل با اون ثروت عظیم نفتی، نپرسیدید اقای وزرای محترم دولت پاک دست، پول مردم کجاخرج شد، حالا که معاون وچندنفردیگه گندش دراومد.یاد وظیفه اصلی خودتان افتادید....فکر کردید چرا رای نیاوردید....زیر زره بین مردم قرار دارید.اقایی کا همش با پول مردم سفرهای فقط اروپا رومیرفتید، خوب در افریقا هم نیاز به تبلیغ دین بهترجواب میده..