«راوینا شامداسانی» نماینده كمیساری عالی سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر روز سه شنبه گفت كه شمار كودكان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از سال گذشته به طور «غم انگیزی» افزایش یافته است.

سازمان ملل: شمار كودكان اسیر فلسطینی به طور «غم انگیزی» افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از القدس العربی، وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به اخبار منتشر شده در مورد شكنجه فیزیكی كودكان اسیر فلسطینی، گفت كه طبق آمارها 440 كودك فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.
شامداسانی افزود: در سپتامبر سال گذشته شمار كودكان اسیر فلسطینی 171 نفر بود كه در حال حاضر به 440 كودك رسیده و این رقم از سال 2008 تا كنون بی سابقه بوده است.
این مقام سازمان ملل ادامه داد: به رغم تلاش های سازمان ملل و نهادهای دیگر به منظور ممانعت از بازداشت كودكان، شمار كودكان در زندان های اسرائیل از اكتبر 2015 به طور چشم گیری افزایش یافته است؛ در حالی كه در اكتبر این سال 27 كودك اسیر بودند.
وی تصریح كرد: ما در مورد اخبار منتشر شده در مورد شكنجه بدنی كودكان، بستن چشم های آنها در حین بازجویی و حبس انفرادی آنها بسیار نگران هستیم.
طبق آمارهای «جنبش اسیر فلسطینی» بیش از 7 هزار فلسطینی در 22 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی حبس هستند كه 7 نفر از آنها بیش از 30 سال در اسارت بوده اند و در میان آنها 67 اسیر زن، 400 اسیر كودك و 6 نماینده مجلس وجود دارد و 700 اسیرفلسطینی هم به صورت غیر قانونی و بدون هیچگونه تفهیم اتهام و محاكمه در اسارت به سر می برند.
از آوریل 1967 تا آوریل 2016 حدود یك میلیون شهروند فلسطینی توسط مسئولان رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند كه بیش از 15 هزار اسیر زن و ده ها هزار نفر دیگر كودك هستند.
از زمان شروع انتفاضه الاقصی در 28 سپتامبر 2000 تا به امروز بیش از 90 هزار مورد بازداشت ثبت شده است كه بیش از 11 هزار نفر از آنها افراد زیر 18 سال و حدود 1300 نفر نیز زن هستند. 
سه ماهه نخست سال 2016 شاهد تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی بوده است و این اقدام بر اسیران نیز تاثیر منفی گذاشته است، به گونه ای كه حدود 4800 فلسطینی كه 1400 نفر از آنها زیر 18 سال هستند، بازداشت شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.