رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان محافل تلاوت و انس با قرآن کریم در جای جای کشور و به برکت ماه نزول قرآن توسعه پیدا می‌کند.

محافل قرآنی در ماه رمضان توسعه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مهدی قره‌شیخ‌لو عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه قرآنی در اردبیل اظهار کرد: تدارک شایسته‌ای را برای برپایی مجالس انس با قرآن در ماه مبارک رمضان در مساجد و مصلاها دیده‌ایم تا روزه‌داران بتوانند از این محافل بیشتر و به شکل مطلوب‌تر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به دور از نظام دولتی و سازمان ‌یافته باید مجالس و محافل قرآنی در سطح کشور توسعه پیدا کند، تصریح کرد: در بسیاری از استان‌های کشور به مانند هیأت‌های مذهبی، هیأت‌های قرآنی فعالیت خود را آغاز کرده و با جدیت در این حوزه گام بر می‌دارند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور ضرورت توجه به قرآن و استفاده از معارف و مبانی آن را در تحکیم بنیان‌های جامعه و دور شدن از معضلات و مشکلات یادآور شد و گفت: ما انتظار داریم همه دستگاه‌های فعال در حوزه قرآنی همدل و منسجم عمل کنند و سعی و تلاششان بر اجرای طرح‌های قوی‌، جامع و به روز در این زمینه باشد.

قره‌شیخ‌لو افزود: در کنار برنامه‌ریزی‌هایی که مسئولان انجام می‌دهند باید در زمینه فعالیت‌های قرآنی سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شده و به شکل فراگیر فعالیت‌ها با خروجی مشخص انجام شود در حالی که در بسیاری از موارد این هماهنگی‌ها بین مؤسسات قرآنی کم رنگ بوده و این ضعفی است که باید جامعه قرآنی برطرف کنند.

وی وجود بیش از 600 دارالقرآن فعال در مجموعه آموزش و پرورش و ورود فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور مجوز به بیش از 6 هزار مؤسسه قرآنی و به همین تعداد خانه‌های قرآنی شهرها و روستاها را یادآور شد و اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه حفاظ استان حدود 40 هزار حافظ قرآن در کشور وجود دارد که در آزمون‌های مختلف حفظ شرکت کرده و برای 4 هزار و 500 نفر از آنها مدرک تحصیلی صادر شده است.

قره‌شیخ‌لو وجود هیأت‌های مذهبی را ظرفیتی مناسب برای تقویت برنامه‌های قرآنی توصیف کرد و ادامه داد: به راحتی می‌توانیم از این ظرفیت و توان بالا بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی استان اردبیل را استانی مشهور به عشق اهل بیت و ارادت به امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) توصیف کرد و گفت: در همجواری قرآن و اهل بیت باید محافل قرآنی در این استان از ارج و قرب خاصی برخوردار باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.