قدس آنلاین/ سعید کوشافر: مرد جوان در محل کار مشغول انجام امور روزانه بود که تلفن همراهش زنگ خورد، از بانک بود. شماره را می‌شناخت و امروز هم چک داشت، احساس کرد شاید بخاطر تأیید امضا یا مشکل دیگری با او تماس گرفته‌اند، او می‌دانست که حساب بانکی‌اش به اندازه لازم و حتی بیش از آن نیز پول دارد، پس با خاطری جمع به تلفن جواب داد، اما ناگهان رنگ از رخسارش پرید، متصدی تحویلداری بانک که پسر جوان رفاقتی چند ساله با او داشت اظهار می‌کرد که چرا در حالی که به اندازه کافی پول در حساب ندارد چک صادر کرده است.

زندان، پایان بازی آنلاین مهندس جوان

جوانک حسابی گیج شده بود، او دو ماه بود که فقط مقدار کمی از حقوقش را برداشت کرده بود تا مبادا برای چک خرید خودرواش پول کم بیاورد و حالا متصدی بانک می‌گفت که کمتر از مبلغ چک موجودی دارد.
او بلافاصله با حسابداری شرکتش تماس گرفت و خاطرجمع شد که حقوق واریز شده و سپس با پدرش تماس گرفت تا در صورتیکه می‌تواند کسری مبلغ را به حسابش واریز کند. پدرش به او اطمینان داد که تا ساعتی دیگر پول را به حسابش واریز می‌کند. این در حالی بود که فروشنده ماشین با او تماس گرفت و گفت که با توجه به این مشکل دیگر به جوانک اطمینان ندارد که سایر چک‌هایش هم نقد شود و از او خواست که هر چه زودتر برای فسخ معامله به بنگاه بروند. هر چه جوانک اصرار کرد که او از ماجرا بی‌خبر است و حسابش به اندازه کافی پول داشته، به خرج فروشنده نرفت که نرفت.
مرد جوان اما فردا صبح اول وقت راهی بانک شد و با گرفتن پرینت حسابش متوجه شد که این مبلغ از حسابش برداشت و صرف خرید اینترنتی شده است، این در حالی بود که او اصلاً طی این مدت هیچ خریدی انجام نداده بود، طرح این موضوع با رئیس بانک او را به شکایت و پلیس فتا کشاند تا ماجرا پیگیری شده و مشخص شود که سرمنشأ این برداشت‌ها به کجا می‌رسد.
افسر پرونده این جوان پس از رؤیت متن شکواییه، از مرد جوان پرسید که آیا کارت بانکی یا اطلاعاتش را در اختیار کسی گذاشته است و مرد جوان که گمان می‌کرد منظورشان طی همین مدت کسر پول است پاسخ منفی داد.
مأموران پلیس فتا کارشان را روی این پرونده و حساب بانکی شروع کردند و طی یک عملیات فنی دریافتند که برداشتها صرف هزینه‌های یک بازی آنلاین شده است.
به محض اطلاع مرد جوان از این ماجرا خاطرش آمد که او و دوستش سال قبل در محل کار این بازی را شروع کرده بودند، او خاطرش آمد که دوستش چندین بار نیز هزینه‌های بازی را از کارت وی پرداخته ولی بلافاصله مبلغ را نقد به او تحویل داده است.
او در عین حال به افسر پرونده گفت که او بخاطر همین هزینه‌ها دیگر تمایل چندانی به ادامه بازی نداشته و حدود یکسال است که این بازی را به صورت خیلی تفننی و با کمترین هزینه انجام می‌دهد، در حالیکه خبر دارد دوستش خیلی جدی به بازی ادامه می‌دهد.
این سرنخ بعلاوه ردزنی‌های فنی مأموران پلیس فتا که آن‌ها را به دوست مرد جوان رسانده بود، تمام شک و شبهه‌ها در این زمینه را از بین برد و باعث شد تا متهم به برداشت غیرمجاز از حساب دیگران به کلانتری احضار شود.
متهم که جوانی همسن و سال شاکی بود، در ابتدا همه چیز را انکار می‌کرد و قصد نداشت اتهامش را بپذیرد، او در عین حال اطلاعات خوبی درخصوص اینترنت و نحوه استفاده یا سوءاستفاده از این شبکه داشت، اما وقتی مقابل مستندات فنی و علمی مأموران پلیس قرار گرفت راهی جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت.
او که دارای مدرک مهندسی نیز بود در حالی که احساس می‌کرد زمان پاسخگویی به اعمالش فرا رسیده و اشک بر گونه‌هایش جاری بود به شرح ماجرا پرداخت.
حدود دو سال قبل با یکی از بازی‌های آنلاین آشنا شدم، در ابتدا به صورت تفننی و در اوقات فراغت اقدام به بازی می‌کردم، اما اندک اندک جذب بازی شدم و چنان به آن اعتیاد پیدا کردم که حتی ساعتی نمی‌توانستم به این بازی سرکشی نکنم.
بخاطر همین مسأله هم از محل کار قبلی‌ام اخراج شدم، البته کسی متوجه نشد و گمان می‌کردند که خودم از شرکت خارج شدم تا وضعیت بهتری پیدا کنم، در کار جدیدم هم به بازی ادامه دادم و هر روز اعتیادم به این بازی آنلاین بیشتر و بیشتر می‌شد، روزها و شب‌ها حتی تا پاسی از شب در اینترنت مشغول این بازی بودم.
البته این بازی هزینه‌هایی هم دارد، هزینه‌هایی که باید بپردازی تا بتوانی به مقامهای بالاتر و موقعیت‌های بهتری در بازی دست پیدا کنی، تا یکسال تمام این هزینه‌ها را از جیبم می‌پرداختم و به موقعیت بهتری که در بازی پیدا کرده بودم افتخار می‌کردم.
تا اینکه آن عصر لعنتی در خانه مشغول بازی بودم که قرار شد خریدی انجام دهم، حساب بانکی‌ام خالی بود و تا آخر ماه نیز خبری از پول نبود، از دیگر سو گمان می‌کردم که اگر این خرید را انجام ندهم و از بازی خارج شوم از رقبایم خیلی عقب می‌افتم، رقبایی از سر تا سر جهان که باید از آن‌ها پیشی می‌گرفتم.
خاطرم آمد که مشخصات کارت بانکی دوستم که سال قبل با هم همکار بودیم را هنوز در اختیار دارم، دعا می‌کردم که طی این مدت کارت بانکی یا رمز دومش را عوض نکرده باشد که همین گونه هم بود. اول خودم را اینگونه توجیه کردم که سر ماه که حقوقم را گرفتم سراغش می‌روم و پولش را پس می‌دهم و ماجرا را برایش شرح می‌دهم او هم قطعاً مرا خواهد بخشید، اما این پایان ماجرا نبود.
مثل معتادان موادمخدر که برای پول موادشان به هر دری می‌زنند و هر توجیهی برای خود می‌آورند من هم با این توجیه که چه کسی می‌داند که من برداشت کرده‌ام و بالاخره پولش را پس می‌دهم چند بار دیگر هم که نیاز به خرید آنلاین داشتم سراغ کارت بانکی او رفتم و جالب بود که همیشه هم حسابش پول داشت.
متهم در این زمان و در حالیکه سرش را میان دستانش گرفته بود گفت: اصلاً فکر نمی‌کردم که روزی برسد که نتوانم پول دوستم را پس بدهم و بی‌خیالش شوم و اصلاً هم گمان نمی‌کردم که پلیس بتواند رد من را گرفته و اینگونه کارم به کلانتری برسد.
متهم زمانی این حرفها را بر زبان می‌راند که دیگر برای پشیمانی دیر شده بود و از اکنون تا آخر عمر این مهندس جوان باید داغ سوءسابقه را با خود یدک بکشد، سوءسابقه‌ای که بخاطر اعتیاد به یک بازی آنلاین بی‌حاصل پدید آمد، و قطعاً در تمام شؤون زندگی و آینده‌اش تأثیر خواهد گذاشت.
این داستان اما مشابه اتفاقی است که چندی قبل در شهر مشهد رخ داد و طی آن عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروند مشهدی توسط پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و شکایتی را مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش ارایه کرد.
سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد مبلغ حدود ده میلیون ریال از حسابش طی سه مرحله کسر شده است.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته با یک سری تحقیقات فنی عامل برداشت‌های غیرمجاز را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.
متهم 25 ساله که مهندس یکی از شرکت‌های پیمانکاری است در مواجهه با ادله و مستندات موجود به بزه انتسابی اعتراف و عنوان کرد به یکی از بازی‌های اینترنتی آنلاین تحت شبکه اعتیاد شدیدی پیدا کردم و از آنجایی که در این بازی می‌بایستی مبالغی را هزینه می‌کردم و ازطرفی شارژ کارت عابر بانکی‌ام نیز تمام شده بود به فکر چاره افتادم و با سوءاستفاده از اطلاعات حساب همکار سابقم که با او همان بازی را سال گذشته در محل کار انجام می‌دادیم، گهگاه از کارت وی بازی آنلاین را شارژ می‌کردم.
سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز به صورت دوره‌ای رمز دوم خود را تغییر داده و از گردش حساب و تراکنش‌های مالی خود مطلع باشند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.