۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 375777

یکی از مخالفان سوری گفت: روس ها با قدرت وارد سوریه شدند تا اعلام کنند که هدف آنان وحدت حاکمیت و خاک سوریه و نیز حفظ ثبات آن است اما غربی‌ها به دنبال تجزیه این کشور بوده‌اند.

مذاکرات ژنو در مه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «عادل نعیسه» عضو شورای ریاست «جبهه مردمی تغییر و آزادی» که از گروههای مخالف سوری است، در دمشق گفت: هیچ یک از مخالفان سوری مستقر در خارج از کشور حق دستور دادن به هیچ یک از گروههای مسلح سوریه را ندارند.

وی تصریح کرد: فراخوان «انس العبده» رئیس گروه موسوم به ائتلاف مخالفان از گروههای مسلح سوریه برای کمک به مبارزان در حلب چیزی جز موج سواری و تلاش برای عرض اندام در صحنه میدانی سوریه نیست.

حلب رو به انفجار

نعیسه یادآور شد که روند امور در سوریه به ویژه در حلب به عنوان موقعیت مهم دیپلماتیک و سیاسی و نیز نظامی به  طور طبیعی رو به انفجار است از همین رو این شهر زیر فشار زیادی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خبرهای زیادی در مورد درخواست مخالفان مبنی بر توقف بمباران در حلب شنیده می شود، اما باید از آنان پرسید چرا هنگامی که بیشتر مناطق حلب با هزار و 500 موشک هدف افراد مسلح یا همان گروههای وابسته به جبهه النصره و داعش قرار گرفت، اعتراضی نکردند؟

نعیسه اظهار داشت: بنابر توافق آمریکا و روسیه داعش و النصره شامل توقف عملیات نظامی نمی شوند و روسیه نیز اعلام کرد که حملات هوایی علیه این گروهها را متوقف نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو در خصوص آینده مذاکرات ژنو نیز گفت: ما امروز در ژنو دور میز مذاکره جمع شده ایم و ممکن است از میز مذاکره به میدان نبرد منتقل شویم مگر اینکه یکی از طرفین متقاعد شود که بیش از این دیگر ادامه اوضاع به شکل کنونی امکان پذیر نیست و به این ترتیب می توانیم به سمت حل و فصل مسالمت آمیز حرکت کنیم.

نعیسه گفت: من در مورد گفت وگوهای ژنو امید نمی دهم و به دنبال امید بستن به آن نیستم.

وی درخصوص توافق روسیه و آمریکا در مورد آتش بس و حل و فصل بحران در سوریه و منافع هر یک از طرفین گفت: تجربه تاریخی نشان می دهد دو ساعت پس از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی دولت آمریکا مشخص شد که دو جبهه وجود دارد: یکی شرقی و دیگری غربی.

نعیسه توضیح داد: روس ها با سلاح و نیرو و قدرت وارد سوریه شدند تا اعلام کنند که هدف آنان وحدت حاکمیت و خاک سوریه و نیز حفظ ثبات آن است اما هنگامی که غربی ها وارد سوریه شدند به دنبال تقسیم این کشور بودند همانطور که در لیبی نیز همین کار را انجام دادند از همین رو به نظر من تفاوت زیادی بین این دو جبهه وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.