كمیسیون مستقل رسیدگی به شكایت پلیس انگلیس ( ای پی سی سی ) اعلام كرد كه دو افسر دیگر پلیس این كشور در ارتباط با قتل بیژن ابراهیمی شهروند ایرانی در شهر بریستول اخراج شده اند.

اخراج دو افسر دیگر پلیس انگلیس درارتباط با قتل بیژن ابراهیمی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه گاردین روز چهارشنبه به نقل از 'ای پی سی سی' نوشت: 'هلن هاریس' و 'لینه وینتر '، افسران پلیس منطقه آوون و سامرست به این دلیل اخراج شدند كه به دلیل سهل انگاری شان نتوانستند مانع از كشته شدن و به آتش كشیده شدن بیژن ابراهیمی 44 ساله در سال 2013 میلادی در برابر آپارتمانش شوند. 
این دو كه پس از رای دادگاه بریستول در سال گذشته از اشتغال در نیروی پلیس انگلیس معلق شده بودند، متهم به سهل انگاری در تامین امنیت و بی توجهی به درخواستهای كمك بیژن ابراهیمی كه دچار معلولیت جسمی بود، شده اند.
هر چند 'نیل فورد ' قاضی دادگاه بریستول، پیشتر كوتاهی 'لینه وینتر' و 'هلن هایرس' را در انجام‌ وظیفه رد و آنان را تبرئه كرده بود.
قاضی دادگاه شهر بریستول انگلیس در بهمن ماه گذشته دو مامور دیگر پلیس به نام های 'كوین دافی ' و اندرو پاسمور' كه در قتل 'بیژن ابراهیمی' شهروند ایرانی مقصر شناخته شده بودند، را به زندان محكوم كرد.
دادگاه شهر بریستول در آخر آذرماه گذشته، 'كوین دافی' 52 ساله، افسر پلیس و 'اندرو پاسمور' 56 ساله، افسر مددكار اجتماعی، به دلیل اهمال در انجام وظیفه و سوء رفتار در ارتباط با قتل فجیع 'بیژن ابراهیمی' جوان معلول ایرانی در شهر بریستول، مجرم شناخته بود. 
براساس حكم صادر شده از سوی 'نیل فورد ' قاضی دادگاه بریستول، كوین دافی و اندرو پاسمور به ترتیب به ده ماه و چهار ماه زندان محكوم شده اند كه آنها حداقل بایستی نیمی از این مدت را در زندان سپری كنند. 
بیژن ابراهیمی در 20 تیرماه 1392( 14 جولای 2013 ) در منطقه 'بریكستون'، شهر بریستول واقع در 190 كیلومتری غرب لندن، به دست گروهی از اوباش كه ' لی جیمز' و 'استفن نورلی' سردسته آنان بودند، به‌شدت ضرب و شتم و سپس به طرز وحشیانه‌ای بدن بی‌جان وی به آتش كشیده شد. 
به دنبال این واقعه، گروه مستقل رسیدگی به شكایات پلیس انگلیس پس از جمع‌آوری شواهد و تشكیل یك پرونده، سه مأمور پلیس و یك افسر مددكار اجتماعی به نام های 'كوین دافی' ، 'هلن هایرس' 41 ساله، 'لینه وینتر' 37 ساله و 'اندرو پاسمور' افسر مددكار اجتماعی پلیس بریستول، را رسما متهم كرد كه در كمك به مرحوم ابراهیمی كوتاهی كرده و اقدامات لازم را برای دفاع از وی به عمل نیاورده‌اند. 
چهار مأمور یاد شده در دادگاه، سهل‌انگاری خود را در جلوگیری از قتل بیژن ابراهیمی، رد كرده بودند اما قاضی دادگاه در آخر آذرماه، كوین دافی و اندرو پاسمور را در این جریان مقصر شناخت. 
گروه رسیدگی به پرونده قتل بیژن ابراهیمی، تاكنون عملكرد 10 افسر و9 نفر از نیروهای ستادی پلیس را بررسی كرده و تاكنون چهار نفر از كاركنان پلیس، اخراج شده و تعدادی نیز كتبا توبیخ شده اند. 
'اندی مارش '، رئیس پلیس منطقه آوون و سامرست گفته است: زمانی كه بیژن به كمك نیاز داشت، ما نتوانستیم به وی كمك كنیم و از خانواده وی كه از آن زمان تاكنون در رنج است، قلبا عذر می خواهیم. 
شماری از اهالی محله بریسلینگتون در شهر بریستول پیش از به قتل رسیدن بیژن ابراهیمی 44 ساله كه دچار معلولیت بود شایع كرده بودند كه او فساد اخلاقی دارد و به دنبال سوءاستفاده از كودكان است. 
در پی این شایعات، پلیس بریستول ابراهیمی را بازداشت و از وی بازجویی كرد اما پس ازاینكه واهی بودن این ادعاها مشخص شد او را آزاد كرد اما قاتلان وی، همچنان او را مظنون می دانستند. 
در پی تهدیدهای فراوان و پی درپی ، بیژن ابراهیمی بارها به پلیس زنگ زده و ابراز نگرانی كرده بود اما سه افسر پلیس در این پرونده متهم شدند كه به درخواست های مكرر كمك از جانب مقتول پاسخ نداده اند و یك نفر دیگر هم متهم است كه به نیروهای گشت پلیس، نشانی اشتباه داده بود. 
انتقادی كه به پلیس بریستول وارد شد این بود كه چرا درحالی كه می دانست همسایه های بیژن ابراهیمی علیه او برانگیخته شده بودند، بدون هیچ محافظتی او را در محله خود رها كرد و توجهی به درخواست های كمك وی نكرد. 
'كریستین آیلت' بازرس ویژه این پرونده در دادگاه گفته بود كه كمیسیون مستقل شكایات پلیس بر این باور است كه 'كوین دافی' علاقه ای به مرحوم ابراهیمی نداشته است. 
در جلسه دادگاه همچنین مشخص شد كه بیژن ابراهیمی، 12 بار به 'كوین دافی' افسر پلیس زنگ زده و درخواست كمك كرده است اما چون این افسر از بیژن ابراهیمی خوشش نمی آمده ، نداشتن وقت را بهانه كرده و به بررسی تهدیدها علیه شهروند ایرانی نپرداخته است. 
به گفته 'كریستین آیلت '، كوین دافی فكر می كرد كه بیژن ابراهیمی دروغ گو می باشد و به همین علت، تهدیدها علیه وی را پیگیری نكرد. 
براساس گزارش های منتشر شده، 'كوین دافی' از 'اندرو پاسمور' درخواست كرده بود تا به منزل بیژن ابراهیمی برود و گشتی در محله بزند و با اینكه اندرو پاسمور، فقط سه یا چهار دقیقه به آنجا رفته، به دروغ گزارش داده است كه یك ساعت در محله گشت زده و موضوع مشكوكی ندیده است. 
'آندرو پاسمور' افسر مددكار اجتماعی پلیس رسما متهم شده بود كه علاوه بردادن اطلاعات اشتباه به اپراتور 999 (شماره تلفن اضطراری ) در زمانی كه وی در بیرون از خانه مرحوم ابراهیمی بوده، به دلیل دادن اطلاعات اشتباه به دستگاه تحقیقات قتل پلیس و گروه مستقل شكایات پلیس، متهم به ایجاد انحراف در مسیر عدالت شده است. 
48 ساعت پس از نخستین تلفن درخواست كمك بیژن ابراهیمی و پس از بارها درخواست كمك، وی به قتل رسید و پیكر نیمه جانش سوزانده شد. 
پیش تر قاتل بیژن ابراهیمی حداقل به 18 سال و دستیارش به چهار سال حبس محكوم شده بود، حكمی كه موردانتقاد خانواده مقتول قرار گرفت. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.