نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مردم در جریان فرهنگی از غرب به شرق و از شرق به غرب متصل می‌شوند و قرن ۲۱، قرن پیشرفت اسلام در حوزه فرهنگی است.

قرن ۲۱، قرن پیشرفت اسلام در حوزه فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در همایش طلیعه رهایی «بزرگداشت عید سعید مبعث حضرت محمد مصطفی(ص)» که در تالار ایثار هتل ثامن برگزار شد، اظهار داشت: برای ما مسئله بعثت به عنوان یک واقعه شیرین نقطه محوری نیست و گذشت حوادث تاریخ ضمن اینکه خاطرات تلخ و شیرینی برایمان دارد، اما آنچه که به عنوان مسئله اصلی مطرح بوده این است که شناخت ابعاد وسیع بعثت رسول اکرم(ص) را داشته باشیم.
وی افزود: باید به ابلاغ نبوت خاصه و نه عامه توجه داشته باشیم و کسی که مبعوث بر اُمِّیِین شد حضرت محمد(ص) بودند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه رسالت پیغمبر(ص) یک رسالت جهانی و عام است، خاطرنشان کرد: کسانی که مورد مأموریت ایشان بودند شامل رسالت خاص نمی‌شوند و عنوان مطلق و خاص برای یک مجموعه خاص بوده است.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه استمرار بعثت پیامبر اکرم(ص) در زمان حال روحانیت هستند و باید در این مسیر قدم‌های مؤثر و ثمربخشی برداشته شود، تصریح کرد: آنچه که مهم بوده استمرار بعثت رسول الله(ص) است و اینگونه نیست که بگوئیم این موضوع مال 1400 سال پیش بود و استمرار آن باید فراگیر باشد.
وی تأکید کرد: جامعه روحانیت که لباس پیغمبر(ص) را بر تن دارند اگر می‌خواهند قدمی بردارند نباید این حرکت به پاسخ دادن به چند سؤال و مسئله شرعی ختم شود، آن هم در حالی که هدف دنیای امروز براندازی رسول الله(ص) از صفحه و صحنه تاریخ بوده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هرانسان معتقد به وحی و بعثت پیامبر اعظم(ص) باید نسبت به این نکته به صورت عمیق بیندیشد تا بتواند استمرار این بعثت را عینیت بخشد.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به افکار و برنامه‌های دشمنان برای قرن 21، گفت: قرن 21 از دیدگاه دشمن به عنوان خطرناک‌ترین قرن تاریخ مطرح است و در شهر لیون فرانسه همایشی با عنوان راهکارها و برنامه‌های قرن 21 برگزار شد و در آنجا اسحاق رابین نخست وزیر سابق اسرئیل گفت که قرن 21، قرن زور و پول نیست، بلکه قرن فرهنگ  ایده‌ئولوژی بوده است و اگر بتوانیم این مهم را عملی کنیم قرن 21، قرن آقایی غرب خواهد بود.
وی افزود: مردم در جریان فرهنگی از غرب به شرق و از شرق به غرب متصل می‌شوند و آنچیزی برنده است که مبنایش ایده‌ئولوژی اسلامی باشد، زیرا با تفکرات و نیازهای مردم سازگار است و قرن 21، قرن پیشرفت اسلام در حوزه فرهنگی است.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه تفکرات ساده‌اندیشیدانه‌ای که در کشورمان در رابطه با موضوع تمدن‌ها مطرح بود، بیان کرد: جنگ تمدن‌ها موضوع دیگری بود که مطرح شد و اینکه هرنوع تمدنی به جز آمریکا و اسرائیل باید براندازی شود و عده‌ای ساده‌اندیش در ایران موضوع گفتکوی تمدن‌ها را مطرح کردند.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امروز شما روحانیون که وابسته به پیغمبر(ص) بوده و علمدار این پرچم هستید باید عینیت بخشی استمرار بعثت نبی مرکم اسلام(ص) را تنها از مسیر ولایت فقیه بجوئید و در خارج از رهنمودهای مقام معظم رهبری نمی‌توان خط پیامبر اکرم(ص) را در ایران و جهان اسلام ترسیم کرد.
وی تأکید کرد: جهان اسلام به این نتیجه رسیده که راهی جز پیروی از مسیر انقلاب ایران و حرکت در پشت‌سر این کاروان وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی جبهه اسلام را یک جبهه دینی و قدرتمند معرفی کرد و گفت: امروز جبهه اسلام یک جبهه دینی و قدرتمند است و دشمن می‌خواهد پیغمبر(ص) را براندازی کند که نمونه آن طراحی کاریکاتور توهین آمیز بود و محور شیعه و سنی نیست، بلکه اسلام ناب محمدی(ص) و پیامبر اکرم(ص) بوده است، پس کاری کنیم که شرمنده نبی مرکم اسلام(ص) نشویم و در محضر ایشان روسیاه نباشیم.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امیدواریم نتیجه تلاش پرچم‌داران بعثت پیامبر اعظم(ص) این باشد که رسالت خود را به درستی انجام دهند و بزرگترین عنصر و راهنما برای پیشرفت در این امر مهم مقام معظم رهبری هستند.
وی افزود: امروز تحجر شیعی و تکفیری سنی دو عنصری هستند که می‌خواهند پیامبر اکرم(ص) را نابود کنند و باید هردوی این اَنگَل‌ها را براندازی کنیم تا اسلام ناب محمدی(ص) پابرجا باشد و اسلام‌های خشن و دروغین در اذهان جهانیان باورپذیر نباشد و پیروزی شما، پیروزی خدا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.