۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: 376386

دبیرکل حزب سبز گفت: لاریجانی شانس بیشتری برای ریاست مجلس دارد.

شانس بیشتر لاریجانی برای ریاست مجلس

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازحسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز  درخصوص انتخاب رئیس مجلس دهم اظهار داشت: موضوع ریاست مجلس برای همه جریانات سیاسی مهم است اما به دلیل اینکه در مجلس دهم، هیچ یک از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، مستقلین و اعتدالگرایان، موفق به کسب اکثریت کرسی‌های مجلس نشده‌اند، بایستی برای تعیین ریاست، نوعی تعامل میان این جریانات اتفاق بیافتد.

وی اضافه کرد: بسیاری از مستقلین و اعتدالی‌ها که در انتخابات رأی آورده‌اند، تفکر اصولگرایی دارند. شاید این افراد به طور مستقل در انتخابات شرکت کرده باشند اما همراهی و تعامل‌شان با اصولگرایان، می‌تواند جریان اصولگرایی را در مجلس تبدیل به اکثریت کند.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: مستقلین می‌توانند با اصلاح‌طلبان هم همراه شده و ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس را به نفع آن‌ها تغییر دهند. به نظر می‌رسد که مستقلین وزنه تعادل میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هستند که می توانند هر یک از این جریانات را به قدرت برسانند.

وی درباره معامله اصلاح‌طلبان با اصولگرایان نسبت به واگذاری ریاست مجلس به این جریان و گرفتن دیگر پُست‌های مجلس نظیر نواب رئیس، منشی جلسات و مرکز پژوهش‌ها گفت: من مخالف معامله سیاسی درباره موضوع ریاست مجلس هستم. تعامل یعنی حاکم‌شدن خردورزی بر شاکله مجلس به گونه‌ای که برای پارلمان، کارآمدی به ارمغان بیاورد.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: ما نباید در پی معامله سیاسی باشیم و مجلسی شکل دهیم که فقط کُپُن‌هایمان را در آن، نقد کنیم. چنانچه هیئت‌رئیسه، مرکز پژوهش‌ها و بقیه مجموعه‌هایی که زیرمجموعه مجلس است، با رئیس مجلس هماهنگ نباشند، مجلس کارآمدی خود را از دست خواهد داد.

دبیرکل حزب سبز درباره شانس لاریجانی و عارف برای ریاست مجلس گفت: شانس لاریجانی را در این زمینه، بیشتر می‌دانم. تفکر حاکم بر بسیاری از نمایندگان مجلس، حتی آن‌هایی که مستقل هستند، اصولگرا بوده و می‌توانند با وی(لاریجانی) که مشی مستقلی دارد، کار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.