استاد طب اسلامي گفت: دين اسلام ۱۱ هزار نسخه طبي دارد و گسترده ترين طب جهاني را به خود اختصاص داده است.

 استاد طب اسلامي: دين اسلام گسترده ترين نسخه طبي جهاني را دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، آيت الله عباس تبريزيان در همايش اصول تغذيه و طب اسلامي در زنجان افزود: اسلام گنج هاي بسيار نهفته دارد و در اين ميان روايت هاي متعددي در مورد طب اسلامي بيان شده است.
وي اظهار كرد: پيامبر اكرم(ص) زماني كه مبعوث شدند، اقشار مختلف مردم از اكناف و اطراف به نزد ايشان رهسپار مي شدند و به غير از مسائل احكام، مشكلات مربوط به بيماري خود را مطرح و درمان مي كردند.
آيت الله تبريزيان افزود: بر اين اساس اسلام، دين سلامتي به شمار مي رود، چرا كه بر اين موضوع تاكيد ويژه اي دارد و تمامي مباحث عنوان شده آن نيز جنبه درماني دارد.
وي، با بيان اينكه سبك زندگي اسلامي بهترين و برترين نوع آن محسوب مي شود، اظهار كرد: دين مبين اسلام به طور دقيق، ژرف و بسيار عميق به موضوع سبك زندگي اسلامي اشاره دارد.
اين استاد طب اسلامي ادامه داد: زندگي مردم در زمان پيامبر(ص) بر مبناي سبك زندگي اسلامي قرار داشت كه پس از وقوع انقلاب صنعتي اين مهم به بوته فراموشي سپرده شد.
وي بيان كرد: هم اكنون سبك زندگي، به شيوه اروپايي ترويج يافته و حتي در كشورمان اين روش بيشتر نمود دارد.
آيت الله تبريزيان با تاكيد بر اينكه تغيير سبك زندگي، به ظهور و بروز بيماري هاي متعددي منجر شده است، گفت: به جرات مي توان گفت 50 سال پيش كمتر بيمار سرطاني وجود داشت، اما امروزه آمارها بيانگر روند رو به رشد ابتلاي افراد به اين نوع بيماري و ديگر بيماري هاي سخت و طاقت فرسا است.
وي اظهار كرد: طب اسلامي در مقابل هيچ بيماري عاجر نيست و مي تواند اغلب بيماري ها را با توجه به دستورالعمل اعلام شده درمان كند.
اين استاد طب اسلامي گفت: امروز كمتر كسي را مي توان يافت كه بيمار نباشد كه يكي از علت هاي آن فاصله گرفتن از پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) است.
آيت الله تبريزيان ادامه داد: امروز پس از 1400 سال، دين اسلام، دين تازه و پوياست كه در مقابل فرهنگ هاي ديگر سرخم نمي كند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.