۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 376445

با وجود استقبال خوب از نمایشگاه کتاب و رضایت نسبی ناشران از وضعیت فروش طی روزهای گذشته، موضوع اطلاع رسانی یکی از دغدغه های اصلی ناشران و مخاطبان است.

رضایت ناشران از فروش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، یکی از اصلی ترین دغدغه های اصلی ناشران بعد از اعلام خبر انتقال نمایشگاه از مصلی به شهر آفتاب، ریزش مخاطب بود. موضوعی که طی سه روز گذشته رنگ باخت و چهره دیگری به خود گرفت. استقبال خوب در روزهای گذشته نه تنها مسوولان که حتی ناشران را نیز غافلگیر کرد.

تعدادی از ناشران و غرفه‌داران در گفت‌و‌گو با تسنیم ضمن ابراز رضایت از میزان فروش طی روزهای اخیر، از اطلاع رسانی ناکافی و گاه نادرست نمایشگاه گلایه داشتند.

یکی از مسئولان غرفه مرکز اسرا با توجه به همین امر می‌گوید: امسال بر خلاف تصور اولیه فروش خوبی طی دو  روز گذشته داشتیم، اما اگر بخواهیم مقایسه‌ای با همین مدت زمان در مصلی داشته باشیم، باید بگویم که کاهش داشته است. بخش قابل توجهی از این موضوع به اطلاع رسانی ناکافی در نمایشگاه اختصاص دارد.

موضوع اطلاع رسانی در روزهای اول نمایشگاه، تنها مشکل ناشران نبود. حتی مراجعه‌کنندگان نیز از اطلاع‌رسانی ناکافی یا حتی در برخی نوارد نادرست گلایه داشتند. قطعی برق در بخشی از سالن‌ها نیز مزید بر علت شده و کار اطلاع رسانی در روزهای نخست را با مشکل همراه کرد؛ به طوری که در پاره‌ای از اوقات، نیروهای اطلاع رسانی مجبور بودند به جای استفاده از سیستم، به روش کاغذی و با جست و جوی دستی اسامی ناشران را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.

افزون بر این، تعداد قابل توجهی از مراجعه کنندگان به داخل سالن‌ها با سردرگمی به دنبال غرفه ناشر مورد نظر خود بودند؛ موضوعی که به نظر می‌رسد با نصب اطلاعات در ابتدای راهروها در امروز وضعیت بهتری بیابد.

با وجود همه این مشکلات؛ از اطلاع رسانی گرفته تا تردد با تاخیر مترو که گلایه بسیاری از مخاطبان شهر آفتاب بود، به نظر می‌رسد که نمایشگاه در دوره بیست و نهم خود، نمایشگاهی غیر منتظره برای تمامی اهالی اش است؛ از ناشران گرفته تا مخاطبان.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.