رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: محور مقاومت نمی‌گذارد نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای سوریه و منطقه محقق شود.

محور مقاومت علیه نقشه‌ها توطئه‌های دشمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از نشست‌های جداگانه با رئیس جمهور و نخست وزیر سوریه، با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در روز شنبه 17 اردیبهشت ماه دیدار و در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و تحولات میدانی به تبادل نظر پرداخت.

ولایتی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: کسی تصور نمی‌کرد که ملت و دولت سوریه بتوانند این گونه شجاعانه و حدود پنج سال در برابر این تهاجم و جریان افراطی و تکفیری که آتش جنگ را در منطقه به پا کرده اند، ایستادگی کند و امروز باید بگوییم که با افتخار مقاومت کردید و انشاء الله پیروز خواهید بود.

وی به عیادت خود از مجروحان در بیمارستان 601 اشاره کرد و افزود: آنچه در بیماران و مجروحان مبارزه و مقاومت در برابر تروریسم مشاهده کردیم، همانا روحیه مثبت و با انگیزه رزمندگان بود که نشان می‌دهد این مقاومت در برابر بدخواهان پیروز خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص از تلاش دو طرف برای توسعه همکاری ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: امیدواریم با طراحی‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده میان دو طرف شاهد توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف بین دو کشور دوست و برادر باشیم.

ولایتی تصریح کرد: بدخواهان و دشمنان ملت و دولت سوریه می‌خواهند بلایی که بر سر لیبی آورده اند و دیگر هیچ کنترلی بر شرایط ایجاد شده که خودشان عامل آن بوده اند، ندارند را بر سوریه تحمیل کنند و البته محور مقاومت نخواهد گذاشت نقشه‌ها و توطئه‌های آنان برای سوریه و منطقه تحقق یابد.

ولید معلم وزیر خارجه سوریه هم ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی اظهار داشت: آنچه در سوریه و پیروزی و مقاومت در برابر تروریست‌ها محقق شده به پشتیبانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده که باید از این بابت تشکر کنم.

وی شرایط امروز را در عرصه منطقه‌ای و بین المللی بسیار حساس اعلام کرد و ادامه داد: در این شرایط علاوه بر صحنه نظامی، باید در زمینه سیاسی و اقتصادی تلاش کنیم که بسیار مهم است و همکاری دوستان سوریه می‌تواند نقش تأثیر گذاری را به دنبال داشته باشد.

وزیر خارجه سوریه شرایط امروز و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بی نظیر دانست و تأکید کرد: دشمنان ایران در تمام این سالها با جنگ، تضییقات و ایجاد محدودیت به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران بودند اما آنچه می‌بینیم اقتدار روزافزون کشور شما و تضعیف دشمنان هستیم.

ولید معلم ضمن تشکر از حمایت‌های مقام معظم رهبری از محور مقاومت و ملت و دولت سوریه خاطرنشان کرد: با جنابعالی در تمام سالهای طولانی گذشته ارتباط نزدیک داشتیم و همکاری‌های جدی را حتی در زمان جنگ تحمیلی بر علیه ایران دنبال می‌کردیم و شما را همراه صدیقی برای ملت و دولت سوریه می‌دانیم و از تمام حمایت‌هایی که مقام معظم رهبری از مقاومت سوریه داشته اند، تشکر می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.