رئیس مجلس گفت: بعضی‌ها اصرار دارند که سایه گروه‌های سیاسی بیرون را به روی مجلس بیندازند، این فایده‌ای برای مجلس ندارد.

عدم نیاز مجلس به سایه گروه‌های سیاسی بیرونی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست فراکسیون فراگیر مجلس دهم که با حضور بیش از 150 نماینده اصولگرای مجلس در محل مجلس قدیم برگزار شد در سخنانی گفت: آیت‌الله موحدی کرمانی از ارکان انقلاب هستند که همیشه در انقلاب نقش موثری داشته‌اند. 

وی تاکید کرد: در تصمیمات مجلس ما نیازمند چنین جلساتی هستیم تا اکثر دیدگاه‌ها مطرح شود.

رئیس مجلس در ادامه حزب جمهوری اسلامی را یکی از احزاب ماندگار در تاریخ پس از انقلاب دانست و اظهار داشت: موسسان این حزب از بزرگان انقلاب بودند و سازماندهی درستی نیز داشتند، حزب جمهوری اسلامی در کار حزبی بسیار پرقدرت بود.

لاریجانی، اولین مولفه یک جمع موفق را رابطه آن جمع با خدا دانست و افزود: یکی از کارهای مهم مجلس نظارت است که باید در حوزه قانونگذاری به این مسئله توجه شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم حرکت باثبات و درستی داشته باشیم باید این حرکت با محوریت روحانیت و مرجعیت باشد، باید حواسمان باشد که مبنای اصولی برای حرکت مکتبی‌مان داشته باشیم.

رئیس مجلس همچنین اصل ولایت فقیه را یکی از اصول پایدار و پیشرفته انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: اگر ولایت فقیه نبود با حوادث رخ داده مشکلاتمان بیشتر از امروز بود. ولایت فقیه بود که حرکت را در جنگ ایجاد کرد و جبهه‌ها فعال شد؛ البته پس از امام خمینی (ره) و در زمان رهبری انقلاب طوفان‌های مختلفی داشتیم که ایشان آنها را مدیریت کردند.

لاریجانی تاکید کرد: برای همه ما افتخار است که رهبری پارسا، متقی، فقیه، شجاع و باتجربه داریم و شاید یکی از افتخارات ما این است که در زمانی زندگی می‌کنیم که چنین فردی رهبری ما را برعهده دارد؛ ایشان همه جانبه‌نگر در مسائل کشور هستند و انصافا کشور را در مقاطع مختلف خوب عبور داده‌اند.

وی ادامه داد: در زمان ریاست بنده در شورای عالی امنیت ملی وزرای اطلاعات و خارجه و سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس به دبیرخانه شورا آمدند و قرار شد محضر رهبری انقلاب که در مشهد حضور داشتند برسیم و مواردی را عرض کنیم. رهبر انقلاب در آن جلسه 4،5 نکته مطرح کردند که دچار تغییر شرایط شد و بعدها سیدحسن نصرالله گفت که وقتی نکات رهبر انقلاب را به جبهه‌ها بردیم، وضعیت تغییر کرد.

رئیس مجلس تاکید کرد: مبنای حرکت ما رهبری انقلاب و منشاء حرکت ما ایشان خواهد بود.

رئیس مجلس اضافه کرد: چپ و راست اصلا گرایش سیاسی نداشت بلکه در نحوه اداره کشور و جنبه‌های اقتصادی مربوط به آن اختلافاتی داشتند به طوریکه جریان راست معتقد بود که اقتصاد باید در دست مردم بوده و جریان چپ نیز معتقد به اقتصاد دولتی بود و بعد از آن اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح شد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب معتقد است که اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برایشان اهمیتی ندارد، بلکه انقلابی بودن حائز اهمیت است، گفت: باید اینطور باشد که افراد روحیه انقلابی داشته و مدافع اهداف انقلاب باشند، بعضی‌ها اصرار دارند که سایه گروه‌های سیاسی بیرون را به روی مجلس بیندازند، این فایده‌ای برای مجلس ندارد. ما نیازی به سایه گروه‌های بیرون از مجلس نداریم. ما نیازمند روحیه واقعی مکتبی انقلاب هستیم که ربطی به گروه‌های سیاسی بیرون از مجلس ندارد.

لاریجانی تاکید کرد: چه اشکال دارد که پدربزرگ‌های سیاسی بیرون از مجلس داشته باشیم که به مجلس بیایند و به ما چیزهایی یاد بدهند؟ من فکر می‌کنم انقلاب نمی‌تواند یک امر تاریخمند باشد، انقلاب یک امر زنده و پرتحرک است اما هر زمانی روحیه و اهدافی را دنبال می‌کند و روحیه آن انقلابی بودن است. اگر اینطور باشد مجلس فائقی خواهیم داشت.

رئیس مجلس اضافه کرد: جمهوری اسلامی یک کالبد است که محتوای آن انقلاب اسلامی است اگر این مبنا را در نظر بگیریم می‌توانیم موضوعات را به زبان امروز بیان کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید مردمی کردن اقتصاد محور کار ما در حوزه اقتصاد مقاومتی قرار گیرد گفت: ما در بیابان زندگی نمی‌کنیم. کشورهای اطراف ما عجیب در حال کار هستند و سرعت زیادی نیز در این زمینه دارند.

لاریجانی با بیان اینکه سیاست‌های اصل 44 ناقص اجرا شده است گفت: باید بپذیریم که اقتصاد می‌بایست توسط مردم اداره شود. ما باید دولت را ملزم کنیم که اقتصاد را به مردم واگذار کند.

رئیس مجلس با اشاره به اوضاع منطقه و بحران تروریسم گفت: جمهوری اسلامی ایران کم‌غلط‌ترین استراتژی را در منطقه داشته است، اکثر کشورها در تحلیل اوضاع منطقه دچار زیکزاک شدند اما اقدامات جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های جدیدی در منطقه ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در عراق، سیاست جمهوری اسلامی ایران این بود که مردم خودشان به سرنوشت‌شان حاکم باشند که این سیاست در کشور عراق حاکم شده است. ساختار دموکراتیک عراق دستاورد مهمی بود که جمهوری اسلامی به خوبی برای ایجاد آن عمل کرد.

لاریجانی همچنین حمایت از مستضعفین و مبارزه با استکبار را جزو مبانی حرکت جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌الملل دانست و تاکید کرد: ما باید در این زمینه حرکت کنیم، این رویکردها از بطن انقلاب اسلامی بیرون آمده و مسیر آن روشن است.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور گفت: حدود 90 درصد بودجه کشور جاری است و کمتر از 10 درصد آن صرف عمرانی کشور می‌شود که باید برای آن فکری کرد. حدود 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی کلنگ‌زده داریم به طوریکه با این وضعیت بیش از 30 سال طول می‌کشد که این پروژه‌ها با این وضعیت به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: در دو سال اخیر به دولت اجازه دادیم که پروژه‌ها کلنگ‌زده را به بخش خصوصی واگذار کند که اشتباه کردند و این کار را نکردند.

لاریجانی همچنین بیکاری و رکود را در کشور امری جدی ارزیابی کرد و گفت: سالی حدود یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود در صورتی که رشد ایجاد شغل باید 12 درصد باشد و این کافی نیست.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه باید برای اجرای اصل 44 مصمم باشیم، گفت: دولت باید در واگذاری امور به بخش خصوصی جدی باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.