استاندار خراسان رضوي گفت: ايجاد روحيه نشاط و اميد بين دانش آموزان از نيازهاي جامعه پويا محسوب مي شود.

تاكيد استاندار خراسان رضوي بر ضرورت تعميق روحيه نشاط بين دانش آموزان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا عليرضا رشيديان در مراسم تجليل از معلمان تربيت بدني در مشهد به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلم افزود: تحقق روحيه نشاط، شادابي و اميد در ميان دانش آموزان با توجه ويژه به نهادينه كردن ورزش در مدارس محقق مي شود.
وي ادامه داد: معلمان به دليل نقش تربيتي در پرورش نسل جوان از جايگاه خاصي برخوردارند زيرا وجود مربيان ورزش به سبب آماده سازي شرايط جسمي براي پرورش، آموزش و تزكيه دانش آموزان اهميت مضاعفي دارد.
استاندار خراسان رضوي گفت: با ايجاد فضاي مفرح در ساعات ورزشي مدارس مي توان زمينه را براي افزايش توان يادگيري دانش آموزان فراهم كرد.
وي يكي از الزامات زندگي مدرن را آموزش مهارتهاي زندگي و كنترل خشم ذكر و بيان كرد: زنگ ورزش مدارس فرصت مغتنمي براي نهادينه كردن اين مهم در بين كودكان و نوجوانان است.
رشيديان افزود: ايران برخوردار از جامعه اي انقلابي، مستقل، آزاد و داراي ايدئولوژي منحصر به فرد است لذا تربيت جواناني با اعتماد به نفس، پويا و خلاق از طريق آموزشهاي غيردرسي و در ساعات ورزش مدارس بيش از پيش قابل پيگيري مي باشد.
وي ادامه داد: همچنين در ساعات ورزش مدارس از طريق گفتمان سازي و افزايش تعامل بين معلمان و دانش آموزان مي توان راهكارهايي براي تحقق اقتصاد مقاومتي ايجاد كرد.
استاندار خراسان رضوي گفت: مثبت انديشي، آموزش كار گروهي، دروني كردن جامعه پذيري در قالب گروه، دروني كردن روحيه تعاون و همكاري، آماده سازي دانش آموزان براي ورود به اجتماع، ارتقا مهارتهاي جسمي و حركتي و آشنايي با اصول بهداشت فردي از ديگر كاركردهاي زنگ ورزش در مدارس است.
در اين مراسم هزار و 100 معلم تربيت بدني مدارس خراسان رضوي مورد تجليل قرار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.