قدس آنلاین - ایلام: رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه ایلام در مأموریتی که وزارت علوم برای بین‌المللی شدن تعیین کرده است، مجدانه به دنبال جذب دانشجو از کشور عراق است.

دانشگاه ایلام به دنبال جذب دانشجویان عراقی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر محمد علی اکبری در دیدار با دکتر ماجد حمید مجید، رئیس دانشگاه فنی وسطی و دکتر فرحان بنیه، رئیس انستیتو فنی کوت با بیان اینکه قرابت فرهنگی مذهبی استان های مجاور دو کشور علی الخصوص ایلام و واسط عراق زمینه جذب دانشجو در استان را فراهم کرده است، اظهارداشت: دلایل متعددی برای این ارتباط وجود دارد، زیرا در ایلام جامعه قابل‌ قبول عرب ‌زبان وجود دارد و در سفری که به واسط داشتیم متوجه شدیم بسیاری از مردم کوت اصالتاً ایلامی هستند و یا در ایلام اقوامی دارند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل وجود اشتراکات فرهنگی، مذهبی و قومی بدون شک در آینده نزدیک شاهد پذیرش دانشجو از این منطقه خواهیم بود، افزود: در بازدیدی که از انستیتو فنّاوری وسطی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بین فعالیت‌های اجرایی دانشگاه ما و انستیتو مطابقت زیادی وجود دارد.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان این مطلب که در این نشست روسای دانشکده‌ها هستند و مطلوب است که از دانشکده های علوم پایه، کشاورزی و دانشکده فنی مهندسی بازدید به عمل آید، بیان داشت: دانشگاه ایلام صمیمانه و صادقانه مایل است افتخار میزبانی اولین گروه دانشجویان عراقی را داشته باشد و خوشبختانه امکان  بورس کردن آن‌ها نیز وجود دارد.

دکتر محمد علی اکبری به تأکید وزارت علوم برای بین المللی کردن این دانشگاه و جذب دانشجوی عراقی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در دانشگاه ایلام به فکر خدمات ویژه آموزشی، پژوهشی و رفاهی برای دانشجویان هستیم و همکارانی  را که مسلط به زبان عربی و انگلیسی هستند در بخش اساتید و کارکنان ساماندهی کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه التقنیه الوسطی عراق نیز در این نشست با بیان اینکه امروز در حضور بزرگان دانشگاهی استان های مجاور دو کشور هستیم، گفت: من خودم در دی‌ماه سال گذشته به دعوت وزارت علوم ایران به تهران آمدم و از دانشگاه‌های تهران و مشهد بازدید کردیم و در جریان این بازدیدها شاهد پیشرفت‌های علمی زیادی بودیم، این ارتباطات از همه نظر مشخص و هویدا است و انتظار داریم تفاهم‌نامه‌ای در این راستا امضا شود و فقط روی تاقچه گذاشته نشود بلکه وارد فاز عملیاتی گردد.

دکتر ماجد حمید مجید با اشاره به اینکه از کوت آمدم و بسیار مسیر راحت، خوب و نزدیکی است که امیدوارم روابط ما بیش ‌از پیش شود و البته ما در عراق نیز به برقراری بیشتر این رابطه نیاز داریم، اظهارداشت: دوست داریم در تخصص‌های مشابه دو دانشگاه پیوندمان را مستحکم کنیم، ایده‌های زیادی داریم که در نشست‌های خاص با شرکت متخصصان فنی‌مان پیگیری و عملی کنیم.

رییس انستیتو فنی کوت نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه آموزشکده کوت نزدیک‌ترین فاصله و مشابهت را با دانشگاه ایلام دارد، گفت: انتظار داریم پایه ارتباط دانشگاه ها از ما شروع شود.

دکتر مهدی فرحان بنیه با بیان اینکه نتایج بازدید چند ماه گذشته هیئت دانشگاه ایلام را به حضور رییس منتقل کردیم، اظهارداشت: بعد از ارائه این گزارش ایشان خرسندی خود را اعلام کردند و همانند شما در انتظار یک رابطه مثال‌زدنی هستیم به‌طوری‌که دانشگاه‌های دیگر عراق را با ثمره خوب آشنا کنیم.

وی به ایام اربعین برای گسترش ارتباط دانشگاه ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:  برای زیارت اربعین با مشارکت دانشجویان می‌توانیم میزبانی این هیئت را داشته باشیم چراکه کوت در مسیر نجف و کربلا قرار دارد.

گفتنی است  اهداء نماد دانشگاه التقنیه الوسطی عراق به دکتر علی‌اکبری توسط دکتر ماجد حمید مجید و بازدید از امکانات و آزمایشگاه‌های دانشکده‌های علوم‌ پایه، کشاورزی و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از دیگر برنامه‌های جانبی این دیدار بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.