قدس آنلاین: رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از تاریخ ۱۶ اردیبهشت الی ۱۹ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد حضوری فعال داشتند.

حضور ۷ شرکت‌ پارک علم و فناوری خراسان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز تهران

سیدحسن علم‌الهدایی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: هفت شرکت از پارک علم و فناوری خراسان در این نمایشگاه با برپایی غرفه نسبت به ارائه توانمندیهای خود اقدام نمودند.
وی افزود: شرکت‌های کاوش صنعت توس، شاخص صنعت پارس، پرتو صنعت، طاها قالب توس، صدرا ماهان پارسیان، ماشین های دوار خاورو سامانه های دقیق نوین افزاراز پارک خراسان در این نمایشگاه شرکت داشتند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: حدود ۱۹۰۰ شرکت داخلی و خارجی نیز در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آَشنایی با یکدیگر داشتند که زمینه ای برای خودکفایی بیشتر در صنعت نفت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم شد.
دراین دوره از نمایشگاه از لحاظ تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی  تنوع بیشتری دیده می شد که این باعث متفاوت بودن  نمایشگاه امسال با نمایشگاه دوره های پیش بود.
علم‌الهدایی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال حضور شرکت‌های خارجی حدود 64 درصد افزایش یافته است، گفت: برخی شرکت‌ها و کشورها برای نخستین بار در این دوره از نمایشگاه‌ها شرکت کردند.
وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی کشورهای حاضر در این نمایشگاه، بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه نخستین بار شرکت‌هایی از کانادا و استرالیا حضور داشتند، تعداد کشورهای حاضر در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ۴۰ کشور بود که تعداد کشورهای حاضر در نسبت به دوره‌های گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان خاطرنشان کرد: نزدیک به یک‌هزار شرکت داخلی و بیش از ۸۵۰ شرکت خارجی در این دوره از نمایشگاه شرکت کردند. با فضای کار بین‌المللی که ایجاد شده، زمینه رشد شرکت‌های ایرانی و مشارکت شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی و فناوری فراهم شده است.
علم‌الهدایی تصریح کرد: همچنین محصولات برخی از شرکت‌های فناور حوزه انرژی پارک در غرفه‌های خودکفایی شرکت ملی گاز و پالایشگاه‌ها به نمایش در آمد و برخی شرکت‌های حوزه انرژی پارک نیز به عنوان بازدید کننده و جهت شناسایی رقبا و مذاکره با مشتریان در نمایشگاه حضور داشته‌اند.
وی تأکید کرد: مسئولین پارک علم و فناوری خراسان ضمن بازدید از نمایشگاه از غرفه‌های شرکت‌های پارک  مذاکراتی را با برخی شرکت‌های داخلی و خارجی جهت همکاری فی‌مابین صورت دادند؛ همچنین شناسایی برخی شرکت‌های خارجی و مذاکره اولیه جهت ارائه خدمات شرکت‌های مذکور در ایران و دریافت نمایندگی توسط شرکت‌های پارک صورت پذیرفت.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان در پایان گفت: از مجموعه پارک‌های علم و فناوری کشور نیز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک فناوری پردیس با برپایی غرفه در نمایشگاه حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.