نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: کشور به سمتی پیش می‌رود که برخی از افراد به جای کمک در جهت قرار گرفتن در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی با آن مقابله می‌کنند، باید در این خصوص فرهنگ‌سازی انجام پذیرد.

مقابله برخی‌ها با اجرای اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور محسن کوهکن منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کوهکن در این نشست با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: باید از یک منظر دیگر به این نامگذاری نگاه ویژه کرد، ابتدا باید معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی را به خوبی درک کنیم.

وی ادامه داد:‌ به زبان بسیار ساده و همه فهم، معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی بر این اساس است که دشمن نمی‌خواهد شما بلند شوید و روی پای خود بایستید و انتظار او این است که همواره از لحاظ اقتصادی درازکش باشید و حرکتی انجام ندهید.

کوهکن افزود: البته در این میان استفاده و بومی‌سازی از دستاوردهای کشورهای دیگر و تکنولوژی ارائه شده در سطح جهان نیز باید مورد توجه قرار گیرد، اما باید مواظب بود تا دیگران روش استفاده از این منابع را برای ما تبیین نکنند.

وی با بیان اینکه نقطه نظرات مقام معظم رهبری دارای ظرافت و نکات ریز بسیاری است، گفت: مسئولین و کارشناسان باید نسبت به این فرمایشات رهبری اهتمام کامل ورزند و تبیین راه حل‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند. بطور مثال ایشان الگوی زندگی بر مبنای الگوی اسلامی و ایرانی را مطرح نمودند ، آیا در این بخش کاری انجام شد؟

منتخب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایشان آنقدر به نکات ریز زندگی انسان و جامعه اسلامی ایران توجه دارند که اخیرا حتی ساعت خواب افراد را نیز مورد توجه قرار دادند، با چه زبانی باید به این مسئله اشاره داشت که کم خوابی در عملکرد انسان در روز تاثیر می‌گذارد.

کوهن خاطرنشان کرد:‌نامگذاری سال 1395 به نام اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل نشان می‌دهد که متاسفانه علیرغم تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام عملی بسیار کمی در کشور به انجام رسیده و فقط به برگزاری همایش‌ها و جلسات بسنده شده است.

وی اضافه کرد:‌ در تمام دنیا وقتی قصد دارند یک تفکر را در کشوری پیاده سازی کنند، ابتدا از کودکان پیش دبستان و دبستانی شروع می کنند، آیا وزارت آموزش و پرورش اقدامی در خصوص اقتصاد مقاومتی و ایجاد این تفکر در سطح مدارس انجام داده است؟ وزارت علوم نیز بجای برگزاری همایش با حضور اساتید اقتصادی باید دغدغه یک دانشجو را بعد از فراغت از تحصیل و جهت اشتغال مورد توجه قرار دهد.

کوهکن گفت: کشور به سمتی پیش می‌رود که برخی از افراد به جای کمک در جهت قرار گرفتن در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی با آن مقابله می‌کنند، باید در این خصوص فرهنگ‌سازی انجام پذیرد. این وظیفه تنها به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. باید فرهنگ‌سازی بصورت اصولی انجام پذیرد و نهایتاً نتایج به مردم تبیین شود و مردم هم به طور قطع به مسائل صحیح عمل می‌کنند.

به اعتقاد نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری به طور مثال اگر به صورت صحیح برای افراد جامعه تبیین شود که خرید کالای خارجی میزان اشتغال در کشور را کاهش می‌دهد، مردم به سمت کالای ایرانی می‌روند. به حمدالله در کشوری زندگی می‌کنیم که مبانی اعتقادی ما هم بر همین اساس حرکت می‌کند.

کوهکن در ادامه افزود: به طور صریح و روشن باید اذعان داشت که به سمت و سویی می‌رویم که دولت از محل درآمدهای خود مانند فروش نفت و مالیات تنها می‌تواند حقوق کارکنان و بازنشستگان خود را تامین کند و مردم باید بقیه کارها را بدست بگیرند.

وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا این سرمایه‌های خصوصی و میزان نقدینگی عمومی مردم است که چرخه اقتصادی آن کشورها را به حرکت در می‌آورند و دولت‌های آنها تنها وظیفه تامین امنیت کشور را بر عهده دارند.

منتخب مجلس دهم یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تاکید داشته‌اند که کسی که با سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی به تولید کمک می‌کند مانند سربازی است که در 8 سال دفاع مقدس از کشور پاسداری کرده است.

به گفته کوهکن اگر ما معتقدیم که ساختار اقتصادی کشور دارای اشکال است و نیاز به جراحی و اصلاح دارد باید اینکار انجام شود و برای انجام چنین کاری نیاز به دولتی با شهامت داریم، دولتی که شهامت ندارد نیاز به تغییر و تعویض دارد حتی اگر چندین بار اینکار انجام شود.

وی عدم اجرای اقتصاد مقاومتی را به دلیل برخی از چالش‌های ایجاد شده عنوان و بیان کرد: اولین چالشی که در میان وجود دارد ، عدم درک صحیح و درست از معنای اقتصاد مقاومتی است و برای تفهیم این مسئله در سطح جامعه کار بسیاری باید انجام داد.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی یعنی از شباهت‌سازی در کشور پرهیز کنیم، گفت: به این مفهوم که مثلا اگر در مکانی در کشور ظرفیت ایجاد یک فرودگاه وجود ندارد ،آنرا ایجاد نکنیم تا هزینه سربار برای جامعه بوجود نیاورد.

وی تبلیغات منفی خارج از مرزها بر علیه ایران و دامن زدن برخی افراد در داخل به آن چالش دیگری در اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

کوهکن گفت: دائما در شبکه‌های مجازی به جوانان ما این امر القا میشود که شما بدون خارجی‌ها نمی‌توانید کاری را از پیش ببرید. برخی افراد ساده لوح نیز به راحتی قبول می‌کنند اما باید گفت این همه دستاورد از کجا بدست امده است؟

منتخب مجلس دهم با تاکید بر اینکه بر هم زدن مقاومت در برابر استکبار یک سم مهلک برای کشور است،تصریح کرد: در بخش فرهنگی متاسفانه ترویج بی‌حیایی به حد اعلا رسیده است. در گذشته حتی اگر کسی گناهی هم انجام می‌داد، مثل زمان کنونی، تظاهر به آن نمی‌کرد.

به گفته وی مسئله ربا که بسیاری از بزرگان ما اخیرا به آن اشاره داشته اند از مضرات اقتصاد کشور و برخلاف اعتقادات ماست و آثار زیانباری برای جامعه اسلامی ما دارد.

کوهکن اظهار داشت: خدا را شاکریم که در این کشور از نعمت الهی و بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری بهره‌مند هستیم که با حساسیت این نکات مختلف را در بخشهای گوناگون مور توجه قرار می‌دهد. باید مطالبات ما از همه مسوولان بر این اساس باشد که کانون همه مسایل را مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان قرار دهند تا بتوانند به صورت دقیق و عمیق مسایل را درک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.