شرکت مایکروسافت در اولین روز برگزاری کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ از مایکروسافت اج به عنوان مرورگر اصلی ویندوز ۱۰ رونمایی کرد و به طور رسمی این مرورگر را جایگزین اینترنت اکسپلورر کرد.

امکان بلاک کردن آگهی‌های تبلیغاتی در مایکروسافت اج فراهم شد

شرکت مایکروسافت در اولین روز برگزاری کنفرانس بیلد 2015 از مایکروسافت اج به عنوان مرورگر اصلی ویندوز 10 رونمایی کرد و به طور رسمی این مرورگر را جایگزین اینترنت اکسپلورر کرد.

اکنون خبر خوش برای آن دسته از کاربرانی که مرورگر خود را به مایکروسافت اج تغییر داده‌اند این است که اکنون قابلیت بلاک کردن آگهی های تبلیغاتی اینترنتی در این مرورگر درست مانند مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس فراهم شده است. افزونه‌های سرویس‌های اد بلاک و اد بلاک پلاس برای مرورگر جدید مایکروسافت عرضه شده است و اکنون در ویندوز استور قابل دسترسی است.

کاربران دسکتاپ باید برای استفاده از این افزونه‌ها عضو طرح ویندوز اینسایدر باشند و از بیلد 14291 مایکروسافت اج استفاده کنند. آن دسته از کاربرانی که عضو ویندوز اینسایدر نیستند، باید برای استفاده از افزونه های اد بلاک در نسخه دسکتاپ مایکروسافت اج تا فرا رسیدن تابستان و زمان عرضه عمومی بروزرسانی سالگرد ویندوز 10 منتظر بمانند.

پس از عرضه عمومی این افزونه‌ها، مرورگر اج برای آن دسته از افرادی که از مرورگرهای کروم و فایرفاکس استفاده می‌کنند، کربردی‌تر خواهد بود. جایگزین کردن اج به جای یکی از این مرورگرها بدون قابلیت استفاده از افزونه‌های ادبلاک تجربه وبگردی را برای افراد بسیار محدود خواهد کرد.

افزونه‌های اد بلاک و اد بلاک پلاس دو ماه پیش برای مایکروسافت اج عرضه شدند. این افزونه‌ها قابلیت‌های مشابه عرضه شده برای سایر مرورگرها را در اختیار کاربران مایکروسافت اج نیز قرار خواهند داد برای مثال اینکه افزونه کدام گروه از آگهی های تبلیغاتی را بلاک کند یا اینکه آگهی‌های تبلیغاتی برخی از وب سایت‌های خاص را به طور کامل نمایش دهد.

با توجه به اینکه افزونه‌های اد بلاک جزو پرتقاضاترین افزونه‌های کاربران برای مایکروسافت اج بودند، عرضه این افزونه‌ها موجب رضایت کاربران خواهد شد. به این ترتیب انتظار می‌رود که کاربران بیشتری به استفاده از این مرورگر ترغیب شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.