معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: روستاهای اطراف بجنورد برای سمت توسعه و ساخت مسکن جوانان زمین کم دارند.

روستاهای اطراف بجنورد برای ساخت مسکن کمبود زمین دارند

به گزارش قدس آنلاین،علی‌اکبر صابری در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: این مشکل بارها با راه و شهرسازی مکاتبه شده اما راه و شهرسازی تاکنون زمینی از زمین‌های تحت تملک خود تحویل نداده است.

وی افزود: نیاز روستاهایی که منابع طبیعی باید پاسخگوی تأمین زمین سمت توسعه باشد پاسخ داده می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است اما راه و شهرسازی تاکنون زمینی را تأمین نکره است.

صابری گفت: راه و شهرسازی در روستاهای اطراف شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین، در حال واگذاری زمین‌های تحت تملک خود به دستگاه‌های مختلف دولتی است و یا واگذار کرده و در این شرایط ما نگران محدودیت‌های ایجادشده برای تأمین زمین برای سمت توسعه روستاهای مزبور هستیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: واگذاری زمین‌های اطراف روستاهای علی‌آباد، الله وردیخان و کچرانلو، توسط راه و شهرسازی ازجمله مواردی است که نگرانی‌هایی برای سمت توسعه این روستاها ایجاد کرده است.

صابری گفت: هر جا زمین برای سمت توسعه تأمین‌شده، ساخت‌وسازها نظام‌مند بوده و قیمت زمین‌ها نیز کنترل‌شده است اما در روستاهایی که سمت توسعه با مشکل روبه‌رو بوده، قیمت زمین افزایش‌یافته و علاوه بر آن شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی بوده‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.