قدس آنلاین یزد : فرماندارمیبد از ورود شهرستان میبد در کشت تولید و فراوری گل محمدی خبر داد و گفت: گل محمدی در نیم هکتار از اراضی این شهرستان کشت‌شده است

کشت گل محمدی ارزش‌افزوده بالایی را نصیب می‌کند

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، حسین فلاح در جلسه کشت گیاهان دارویی از ورود شهرستان میبد در کشت تولید و فراوری گل محمدی در این شهرستان خبر داد و اظهارداشت : امسال برای نخستین بار 2 هزار و 500 اصله نهال ریشه‌دار گل محمدی در نیم هکتار از اراضی این شهرستان کشت‌شده است.

وی افزود: ازآنجاکه ایران خواستگاه گل محمدی در دنیاست و این محصول پایه اصلی صنعت تولید عطر و ادوکلن در دنیا محسوب می‌شود، تولید و فراوری آن علاوه بر اشتغال می‌تواند ارزش‌افزوده بالایی را نصیب میبد کند.

فلاح با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2 هکتار از اراضی میبد به کشت گیاهان دارویی ازجمله به‌لیمو، زو فا، سر خار گل، مریم‌گلی، گلی راعی، کدو طیبی و خار مریم اختصاص‌یافته است گفت: کشت گیاهان دارویی ازجمله گل محمدی باید با محوریت جهاد کشاورزی و تعامل با بخشداران در مناطق مختلف این شهرستان توسعه یابد.

وی کشت شیوه بافت، گیرایی نهال و تکثیر سریع ژنتیک و کم آب خواه بودن را از ویژگی‌های گل محمدی برشمرد وتصریح کرد: برای کشت و تولید این گیاه استراتژیک که عطرمایه آن طلای مایع شناخته می‌شود باید از تجربیات و تخصص کارشناسان این حوزه بهره برد.

فرماندارمیبد با اشاره به عملکرد و بازار این گیاه خاطرنشان ساخت : عملکرد گل محمدی در هر هکتار بین 2 تا 5 تن و قیمت هر کیلو گل محمدی 12 تا 15 هزار تومان است و جهاد کشاورزی قرار است به‌صورت تضمینی و باقیمت مناسبت تولیدات کشاورزان را خریداری کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.