۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 378287

ارتش روسیه به زودی سریع‌ترین و استراتژیک‌ترین جنگنده‌های بمب‌افکن خود را با ۱۶ موشک کروز دوربرد مجهز می‌کند.

تجهیز بمب‌افکن‌های روسی به موشک‌های کروز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «پیوتر دینکین» فرمانده سابق نیروی هوایی روسیه اعلام کرد، ارتش این کشور در نظر دارد به زودی بمب‌افکن‌های استراتژیک «تی یو-95 ام اس» خود را به موشک‌های دوربرد کروز با کلاهک‌های متعارف مجهز سازد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این بمب‌افکن‌های «تی‌یو-95 ام اس» که روز دوشنبه 9 می، همزمان با برگزاری رژه بزرگ ارتش روسیه به مناسبت پیروزی این کشور بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم بر فراز میدان سرخ مسکو به پرواز درآمدند، قرار است به موشک‌های دوربرد کروز «kh-101» مجهز شوند.

روزنامه «ایزوستیا» روسیه به نقل از فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش این کشور نوشت: این بمب‌افکن‌ها از ابتدا برای حمل 16 موشک از نوع کروز طراحی شده بودند. افزودن این موشک‌ها در نسل آتی این بمب‌افکن‌ها به معنای کاهش برد این بمب‌افکن‌ها در مقایسه با انواع کنونی آنها خواهد بود. اما این مسئله به هیچ عنوان قرار نیست در عملکرد موفق این بمب‌افکن‌های استراتژیک برای هدف قرار دادن موفقیت‌آمیز اهداف دشمن از داخل خاک روسیه تغییری ایجاد کند.

بنا بر این گزارش، انواع کنونی این نوع بمب‌افکن‌ها در حال حاضر به 6 فروند موشک کروز «kh-55» مجهز هستند که در محفظه بمب‌‌های تعبیه شده در این بمب‌افکن جاسازی شده اند. موشک‌های «kh-101» بزرگتر از موشک‌های «kh-55» است و دیگر نمی‌توان آنها را در این محفظه جاسازی کرد. این موشک‌های کروز جدید 5 هزار و 500 کیلومتر برد دارد.

بمب‌افکن‌های «تی‌یو-95» در حال حاضر سریع‌ترین موتور توربوجت پروانه‌ای را دارا هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.