قدس آنلاین: رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ گفت: خراسان‌رضوی رتبه دوم به لحاظ گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

مؤفقیت خراسان‌ رضوی در کسب رتبه دوم گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان

سید‌حسن علم‌الهدایی در گفت‌وگو با خبرنگارقدس آنلاین،  اظهار داشت: هم اکنون 124 شرکت دانش بنیان در استان فعالیت دارند که به لحاظ تعداد این استان رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرده است.
وی با تأکید بر اینکه فلسفه وجود پارک‌های علم و فناوری نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی است، افزود: تمام شرکت‌‎های دانش بنیان بر اساس یادگیری، ایده و نگاه توسعه درون‌زا فعالیت دارند که دسته‌های فعالیت آنها متنوع بوده و امکان گسترش آنها وجود دارد.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی عمدتاً در حوزه‌های نفت و گاز، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، آب، ارتباطات و دیگر مواردی از این فعالیت دارند.
علم‌الهدایی با اشاره به فعالیت‌های برون مرزی پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی، تصریح کرد: هیئت‌های زیادی برای مذاکرات به کشورهای مختلف از جمله قزاقستان ارسال شده‌اند که ارتباط گیری با آنها نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه در پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی اقداماتی در حوزه دارویی نیز انجام می‌شود، تأکید کرد: نمونه‌های اولیه فاکتور هشتم خون در کشور در حال انجام بوده و تا پایان سال به تولید انبوه می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.