۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 378729

دادگاه مصر در ادامه صدور احکام اعدام، امروز چهارشنبه نیز ۲۵ متهم را به اعدام محکوم و پرونده آنها را برای کسب نظر شرعی به مفتی این کشور ارجاع داد.

روزهای داغ اعدام در دادگاه مصری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دادگاه جنایی قنا در اسیوط، 25 متهم پرونده مربوط به خشونت بین دو خانواده «الهلایل» و «الدابودیه» در اسوان را به اعدام محکوم و پرونده آنها را برای کسب نظر شرعی به مفتی ارجاع داد.

رسانه های خبری مصر امروز چهارشنبه اعلام کردند که هیئت منصفه دادگاه طی دو روز گذشته به دفاعیات 88 متهم حاضر در دادگاه اعم از 50 متهم از خانواده الهلایل و 38 متهم از خانواده الدابودیه گوش فرا داد در حالیکه 75 متهم نیز غایب بودند.
حوادث این پرونده به سال 2014 مربوط می شود و در جریان آن درگیری بین دو خانواده الهلایل و الدابودیه در استان اسوان رخ داد و طی آن 28 نفر کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که دادگاه مصر روز شنبه برای 6 متهم پرونده جاسوسی برای قطر حکم اعدام صادر و پرونده آنها را برای کسب نظر شرعی در این باره به مفتی مصر ارجاع داد.

همچنین روز 18 ژوئن (29 خرداد) نیز برای صدور حکم علیه محمد مرسی و چهار متهم دیگر در این پرونده تعیین شده است.

در همین رابطه دبیر کل سازمان ملل متحد از صدور حکم اعدام برای این 6 نفر در مصر از جمله دو خبرنگار شبکه الجزیره، ابراز تاسف کرد.

«استفان دوگاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز تاسف از صدور حکم اعدام برای 6 نفر از جمله 2 خبرنگار شبکه الجزیره در مصر، گفت که این سازمان با دقت این تحولات را دنبال می کند.

وی ضمن تاکید مجدد بر موضع سازمان ملل مبنی بر مخالفت با مجازات اعدام، از مسئولان مصر خواست تا معیارهای محاکمه عادلانه را رعایت کنند.

همچنین وزارت خارجه آمریکا از وضعیت نابسامان آزادی بیان در مصر به دنبال صدور حکم اعدام برای دو خبرنگار شبکه الجزیره به شدت ابراز نگرانی کرد.

«الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره اظهار داشت که واشنگتن به اجرای گفت وگوهای صریح با دولت مصر در مسائل مربوط به احترام به آزادی ها ادامه می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.