سفیر و معاون نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل مداخله نظامی در کشور عراق را یکی از دلائل عمده شکل گیری گروه های افراطی و تروریستی خواند و تاکید کرد که ایران همواره در مبارزه با تروریسم ثابت قدم بوده است.

ایران همواره در مبارزه با تروریسم ثابت قدم بوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نشست آزاد روز چهارشنبه شورای امنیت که تحت عنوان انگاره‌ها و ایدئولوژی‌های تروریزم برگزار شد گفت: امروزه افراط گرایی خشونت آمیز بصورت بزرگترین چالش امنیتی در خاورمیانه و بسیاری دیگر از کشورهای جهان در آمده است و این دیدگاه منحرف تکفیری که هیچگونه ارتباطی با اسلام ندارد، در مرکز مشکلاتی قرار دارد که ما اکنون در خاورمیانه و دیگر نقاط دنیا با آن روبرو هستیم.
وی افزود: جامعه بین المللی باید پیش از هر کاری به مقابله با این ایدئولوژی پلید و حامیان ان که نفرت و خشونت را در قلب و ذهن جوانان در دنیای اسلام و فراتر از آن می‌کارد بپردازد.
دهقانی در ادامه گفت: القاعده و طالبان نخستین دستاورد آن هایی بود که با استفاده از قدرت و منابع مالی خود در دهه های اخیر این ایدئولوژی کوته بینانه را ترویج داده اند و جبهه النصره و داعش آخرین محصول آن هاست.
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: همین اندیشه تکفیری است که هر اندیشه دیگری جز خود را اندیشه کفر و ناباوری می خواند و بطور مستمر بر فهرست خود که شامل شیعیان، مسیحیان، یهودیان، سنی‌های میانه رو می شود می افزاید.
دهقانی نتیجه این اندیشه ها را ستمگری‌هایی نظیر تجاوز، بردگی، سوزندان، گردن زدن و دیگر روش های وحشتناک قتل انسان هایی ذکر کرد که جهان از طریق رسانه‌های عمومی از آن ها باخبر می شود.
معاون نمایندگی دائم کشورمان افزود: برای روشن شدن ریشه‌های پیدایش داعش ، ایدئولوژی افراطی و گروه های وابسته به آن باید به تحولات اخیر عراق توجه کنیم که بویژه پس از مداخله نظامی خارجی بصورت خاستگاهی برای رشد و گسترش افراط گرایی درآمد و همینطور به بحران سوریه که بخاطر دخالت افراد، سازمان ها و کشورهای داخل و خارج منطقه فضای مناسب دیگری برای رشد افراط گرایی در آن ایجاد شد.
وی با بیان این که بر این زمینه‌های رشد افراط گرایی و تروریزم باید عوامل کمک کننده دیگر بویژه اشغالگری رژیم صهیونیستی، فقر، فساد و وجود حکومت های استبدادی را اضافه کرد گفت: امروز باید با اسلام هراسی و هر اقدامی که مانند تهاجم یمن صفوف نیروهای افراطی و تروریستی را متحد می‌سازد، مقابله کرد واز نظر جمهوری اسلامی ایران نخستین گام برای مقابله افراط گرایی باید در زمینه‌های فرهنگی و ایدئولوژیک برداشته شود.
دهقانی اظهار داشت: ایرانیان و همه اقوام ایرانی و بویژه جوانان کشورمان در مخالفت با تروریسم و افراط گرایی ثبات قدم داشته‌اند وایران با ترویج گفتگوی تمدن‌ها و ابتکار عمل جهانی عاری از افراط گرایی خشونت آمیز به مبارزه با اندیشه‌های افراط گرایانه کمک کرده است.
معاون نمایندگی دایمی ایران در سازمان ملل در پاسخ به اتهامات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت ایران از تروریسم ضمن رد این ادعاها افزود رژیم صهیونیستی در مورد موضوع حمایت از تروریسم به دو علت باید پاسخگو باشد.
اول بدلیل اقدامات تروریستی که برای تشکیل این رژیم و پس از ان سرکوب مقاومت مشروع مردم تحت اشغال انجام داده و می دهد و دوم بدلیل شرایطی که با اشغال فلسطین برای رشد افراط گرایی و تروریسم در منطقه فراهم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.