برگزارکنندگان جشنواره فیلم «روح‌الله» با حضور در جماران، با حجت‌السلام سید حسن خمینی،  دیدار کردند.

سینماگران به دیدار سید حسن خمینی رفتند

برگزارکنندگان جشنواره فیلم «روح‌الله» با حضور در جماران، با حجت‌السلام سید حسن خمینی، یادگار امام(ره) دیدار کردند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در این دیدار که ظهر امروز پنج‌شنبه (23 اردیبهشت) برگزار شد، سید حسن خمینی ضمن رونمایی از پوستر این جشنواره در سخنانی بر لزوم توجه به بحث‌ها و حاشیه‌های انقلاب در فیلم‌ها تاکید کرد و گفت: این موضوعات می‌تواند دستمایه فیلم قرار گیرد. البته کارهای خوبی هم شده است که می‌توان از «از کرخه تا راین» نام برد.

وی با بیان اینکه سینمای ما دوران خوبی را بعد از انقلاب آغاز کرده است، اظهار کرد: سینما در اوج بوده و تنها مشکل به نظر من ضعف در فیلمنامه بوده است. وقتی فیلمی ساخته می‌شود، باید درباره آن تحقیق لازم صورت گیرد. در واقع کارگردانی که چند ساعت در روز برای فیلمش کتاب نخواند، کارش ضعیف خواهد بود.

یادگار امام(ره) در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک فیلم خوب و بد با توجه به برای (کدام مخاطب) معنا می‌شود. هر چیزی را باید با مخاطبانش تعریف کرد و ببینی برای چه کسی فیلم می‌سازی.

در ابتدای این دیدار تعدادی از حاضران به طرح سوالات و نقطه نظرات‌شان پرداختند.

علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در سخنانی با تشکر از سید حسن خمینی برای اعلام همدردی در ماجرای قتل ستایش گفت: در خصوص این اتفاق ناگوار تا کنون دو فیلمنامه به فارابی برای حمایت ارائه شده است.

فرید فرخنده کیش، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان هم با اشاره به آرشیو تصویری موسسه نشر و آثار امام (ره) اظهار کرد: تصاویر مربوط به حضرت امام (ره) قابلیت فراوانی برای کار و استفاده جوانان دارد و درخواست می‌کنم جهت استفاده در اختیار انجمن سینمای جوان قرار گیرد.

محمد آفریده، دبیر جشنواره روح‌الله نیز ضمن توضیحاتی درباره این جشنواره و اهمیت آن گفت: حوزه فرهنگ متعلق به باند خاصی نیست و باید همه فکرها حضور داشته باشند و امیدوارم از این دریای خلاق که سرمایه‌های کشور هستند استفاده درست شود.

 

در حاشیه

- در این دیدار کارت عضویت سید حسن خمینی در پاتوق فیلم کوتاه توسط فرخنده کیش به یادگار امام اهدا شد.

- امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند که امروز از سمتش استعفا داده بود از حاضران در این دیدار بود که سخنانی را نیز مطرح کرد.

- اشراف سید حسن خمینی بر موضوع سینما خصوصا فیلم‌های روز دنیا مورد توجه حاضران قرار گرفت.

- یادگار امام در سخنانش به فعالیت در تئاتر در سال‌های دور اشاره کرد.

- در پایان این دیدار تعدادی از فیلمسازان حاضر در کنار سید حسن خمینی عکس سلفی گرفتند و برخی از کارگردانان نیز آثارشان را اهدا کردند.

- این دیدار با صرف نهار به پایان رسید.

- مصطفی رزاق کریمی، عزیزالله حاجی مشهدی، حجت سیفی، مازیار رضاخانی، نادر طریقت، محمد حمزه ای، سعید رشتیان، محسن خانجهانی، شهرام میراب اقدم و ... از دیگر حاضران در این دیدار بودند.

 

اولین دوره جشنواره فیلم «روح‌الله» اول تا سوم خردادماه امسال در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.