نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در نوار غزه، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کرانه باختری، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مرزهای تاریخی فلسطین ساکن هستند و ۷ میلیون نفر از خارج از فلسطین آواره شده‌‌اند.

 فلسطین آماده قیام و انتفاضه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، که در همایش فلسطین از نهر تا بحر سخن می‌گفت، افزود: بیش از 10 سال است که رژیم صهیونیستی، نوار غزه را از 4 طرف در محاصره شدید قرار داده و حتی مرزهای کشور مصر به روی فلسطینیان بسته است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران  با اشاره به اینکه نخستین انتفاضه در سال 1987 میلادی به راه افتاد که به مدت هفت سال به طول انجامید، خاطرنشان کرد: دومین انتفاضه نیز در سال 2000 میلادی شکل گرفت که به مدت پنج سال ادامه داشت.

ابوشریف یادآورشد: انتفاضه اخیر فلسطین که همچنان نیز ادامه دارد تقسیم مکانی و زمانی مسجدالاقصی است که منظور از تقسیم زمانی این است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد در بعضی از ساعات محلی برای مراسم خاص خود داشته باشد.

وی تقسیم مکانی را نیز به این معنا دانست که رژیم می‌خواهد مسجد اقصی را عبادتگاه خاصی برای یهودیان قرار دهند اما مردم فلسطین به دلیل قداست مسجدالاقصی این مسئله را نمی‌پذیرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران بیان کرد: فلسطینی‌ها با امکانات ساده‌ای مانند چاقو آشپزخانه، زیر گرفتن آنها توسط خودرو و سنگ به مقاومت خود ادامه می‌دهد و این مسئله نیز تاثیر زیادی بر روحیه صهیونیست‌ها نیز گذاشته است.

ابوشریف با بیان اینکه مسئله انتفاضه گرچه مانند دو انتفاضه گذشته نیست اما همچنان پویا است، گفت: این پویایی نیاز به ایجاد خواستگاه و بستر مناسب از سوی کشورهای عربی و اسلامی دارد که متاسفانه کشورهای عربی در سطوح حکومتی و مردمی مانند گذشته نیستند.

وی دومین شرط پویایی انتفاضه را حمایت مادی عنوان کرد و افزود: بدون حمایت مادی برادران در کشورهای اسلامی مقاومت در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی دشوار است اما همچنان مردم فلسطین با امکانات ساده به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار داشت: انتفاضه‌ای که اکنون وجود دارد مقابله‌ای با تشکیلات خودگردان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

ابوشریف با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اقدام‌های بسیار سختی را علیه انتفاضه فلسطین انتخاب کرده است، گفت: اگر فرد فلسطینی به فردی از رژیم صهیونیستی با چاقو ضربه‌ای بزند و یا فردی را با خودرو زیر بگیرد خانه آنها به طور کامل منهدم می‌شود و خانواده آنها نیز از خانه اخراج می‌شوند و حتی برای جنازه‌های آنها نیز مجازات‌ های سختی را درنظر می‌گیرند.

 وی بیان کرد: خوشبختانه ایران اخیرا طرحی مبنی بر اعلام آمادگی ایران برای بازسازی خانه‌های فلسطین که ویران شده است ارائه کرده است و این کمک‌ها از سوی دولت و ملت ایران جدید نیست چرا که ما همیشه شاهد کمک‌های مردم ایران هستیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه متاسفانه شهرک‌سازی در کرانه باختری روند شتابانی را به خود گرفته و هر روز شاهد ساخت شهرک‌های رژیم صهیونیستی هستیم، افزود: هدف این ساخت و سازها نیز سیطره کامل بر کرانه باختری است.

ابوشریف گفت: قدس منطقه حیاتی است و اگر رژیم صهیونیستی بر این شهر سیطره پیدا نکند نمی‌تواند بر تمام فلسطین به طور کامل سیطره داشته باشد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی قصد داشت تعداد فلسطینی‌ها در شهر قدس در سال 2010 تنها 12 درصد کل جمعیت این شهر باشد اما به لطف الهی جمعیت فلسطین در شهر قدس به 36 درصد کل جمعیت این شهر رسیده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران از بیکاری بیش از 36 درصد از اهالی شهر قدس خبرداد و افزود: تدابیر بسیاری در قدس برای تردد و معیشت مردم ایجاد شده اما محدودیت‌های زیادی برای مردم فلسطین اعمال می‌کنند.

ابوشریف خاطرنشان کرد: مردم فلسطین در حال حاضر بدون هرگونه حمایت می‌جنگند و در برخی از کشورهای عربی علیه فلسطین توطئه می‌کنند.

به گزارش تسنیم، گفت: فلسطین آماده قیام و انتفاضه است اما ‌در این خصوص نیاز به حمایت کشورهای اسلامی نیز است چرا که رژیم صهیونیستی تا دندان مسلح است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران  با اشاره به اینکه یک میلیون و 800 هزار نفر فلسطینی در نوار غزه ساکن هستند، گفت: دو میلیون و 800 هزار نفر فلسطینی در کرانه باختری و یک میلیون و 500 هزار نفر فلسطینی در مرزهای سرزمین‌های اشغالی و هفت میلیون نفر در خارج از فلسطین زندگی می کنند.

ابوشریف با اشاره به اینکه باریکه غزه از 10 سال پیش در چند جهت شمال، شرق و دریا توسط رژیم صهیونیستی در محاصره قرار گرفته است، افزود: فلسطین 14 کیلومتر مرز مشترک با مصر دارد که آنجا نیز در محاصره قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به صورت هوایی پهبادهایی را بدون خلبان و به صورت شبانه‌روزی بر فراز منطقه قدس قرار داده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: همچنین رژیم صهیونیستی از زیرزمین نیز فلسطین را محاصره کرده و در این راستا دستگاه‌های شنودی را در زیرزمین قرار دادند تا هرگونه حرکتی را از سوی فلسطینی‌ها را کشف کنند.

ابوشریف تاکید کرد: مردم فلسطین با وجود تمام محاصره‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته به مقاومت خود ادامه می‌دهند و فلسطین هرگز در جنگ‌های 2008، 2012 و خشن‌ترین جنگ در سال 2014 که برای مساحت کوچک غزه که 360 کیلومتر وسعت دارد ویرانگر بود و به مدت 51 روز نیز به طول انجامید پرچم تسلیم را بالا نبرد و همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ 2014 میلادی 20 هزار خانه فلسطینی منهدم شد و هنوز این خانه‌ها به دلیل اینکه رژیم صهیونیستی از ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه جلوگیری کرد بازسازی نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.