سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: از نعمت های بزرگ خداوند این است که تمام مسلمانان عالم، با رنگ، نژاد، زبان و سلایق مختلف و با فرهنگ های گوناگون با محوریت قرآن کنار هم جمع شوند که این اقدام بسیار مهمی برای زنده نگهداشتن فرهنگ و معارف قرآن است.

مسابقات قرآن؛ اقدامی مهم برای زنده نگهداشتن فرهنگ قرآنی 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: برنامه هایی که برای مسابقات بین المللی قرآن در سطح استانی، کشوری و بین المللی داریم شامل قرائت، حفظ و حضور در این برنامه هاست که همان حضور یک عمل صالح دارای ثواب است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مهمترین اهدافی که برای مسابقات قرآن وجود دارد عمل به قرآن، اقامه معارف و فرهنگ قرآن کریم است. 
رئیس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: آیا اگر به تنهایی در منازلمان فرد به فرد بنشینیم و قرآن بخوانیم، قرآن محقق می شود؟ آیا اگر فرد فردمان به تنهایی نماز بخوانیم اقامه نماز خواهد شد؟ چرا به نماز جماعت و نماز جمعه این همه تاکید و توصیه شده است؟ چون با جماعت فرهنگ نماز اقامه می شود بنابراین فعالیت های قرآنی را نیز باید با اقدام جمعی اقامه کرد.
وی افزود: یکی از مهمترین و بالاترین مصادیق اقامه قرآن برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم است، کسانی که در کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی در رشته حفظ و قرائت از رتبه و امتیاز خوبی برخوردار می شوند به عنوان نخبگان قرآنی در این مسابقات حضور پیدا می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی تاکید کرد: این از نعمت های بزرگ خداوند است که در سایه این کتاب نورانی تمام مسلمانان عالم با رنگ و نژاد مختلف با زبان و سلایق مختلف و با فرهنگ های گوناگون با محوریت قرآن کنار هم تجمع کنند و حدودا یک هفته، ده روز به رقابت صحیح و مبارک قرآنی بپردازند که این اقدام بسیار مهمی برای زنده نگهداشتن فرهنگ و معارف قرآن است.
وی با طرح این سوال که آیا این برنامه ها باعث خوشحالی دشمنان اسلام است یا غضب آنان گفت: یقینا برپایی این نوع آئین قرآنی که در آن آیات قرآن تلاوت شود مورد غضب دشمنان اسلام و اهل بیت و در راس آنان امریکا و اسرائیل است.
رئیس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به آیه 120 سوره توبه گفت: کسانی که در برنامه های قرآنی برای اقامه فرهنگ قرآن،‌معارف و تلاوت و حفظ قرآن قدم بر می دارند به سه دلیل عمل صالحی انجام داده‌اند : تبلیغ و ترویج معارف قرآن ؛ تشویق دیگران و مردم و اقدامی است برخلاف میل دشمن و باعث عصبانیت دشمنان .
محمدی با دعوت از مسئولان، دولتمردان، علما و بزرگان دین برای شرکت در این برنامه و مسابقات قرآنی گفت: امیدواریم مسئولین و علما با حضورشان هم میهمانان این برنامه قرآنی را تکریم کنند هم مدیران و برگزارکنندگان این مسابقه را مورد تشویق قرار دهند و هم اینکه برخلاف میل دشمنان قدمی برداریم تا سبب سعادت و خوشبختی ما گردد.
سی و سومین مسابقات بین المللی قرآن کریم از 22 اردیبهشت با حضور نمایندگان قرآنی بیش از 70 کشور در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.