تولیت آستان قدس رضوی گفت: استانداران سراسر کشور می‌توانند ما را در شناخت محرومانی که نیازمند خدمت هستند، یاری کنند.

تولیت آستان قدس: ما را در شناخت محرومان یاری کنید

تولیت آستان قدس رضوی گفت: استانداران سراسر کشور می‌توانند ما را در شناخت محرومانی که نیازمند خدمت هستند، یاری کنند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان رضوی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر کشور و استانداران سراسر کشور، اظهار کرد: مقوله زیارت و ارتباط عاطفی با ائمه معصومین علیهم‌السلام، یک سرمایه بزرگ برای ما و یک فرصت جدی برای مصون‌سازی جامعه و بخصوص قشر نوجوان و جوان در برابر تهدیدهای فکری و فرهنگی است که باید نسبت به رونق‌افزایی این امر تلاش کرد.

وی با اشاره به این‌که استانداری خراسان رضوی معاونت زیارت را فعال کرده است، بیان کرد: همه بخش‌ها باید کمک کنند تا بحث زائرمحوری مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود و مشکلات اسکان ارزان‌قیمت در کنار ارتقای مسائل بهداشتی، رفاهی، امنیتی و... توسعه بیشتری یابد.

رئیسی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر کمک به نیازمندان و مستمندان، گفت: نوع کمک ما به نیازمندان، متفاوت از نهادهایی همچون کمیته امداد و بنیاد مستضعفان است و در نظر داریم با توسعه مفهوم «خدمت، خادم و مخدوم»، تخصص و توانمندی ارادتمندان ساحت قدسی اهل بیت علیهم‌السلام را در جهت خدمتی دلنشین به کار بگیریم. در این طرح، خادمان بارگاه منور رضوی در هر تخصصی تحت مدیریت آستان قدس رضوی در محل زندگی خود به ارادتمندان اهل بیت علیهم‌السلام خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: با این نگاه، بسیاری از نیازمندان واقعی جامعه از خدمات آستان قدس رضوی برخوردار خواهند شد و استانداران سراسر کشور می‌توانند ما را در شناخت محرومانی که نیازمند خدمت هستند، یاری کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که البته منظور از نیازمندان، فقط زائران داخلی نیست، بلکه می‌تواند زائران سایر کشورها را نیز دربربگیرد، گفت: به عنوان مثال شاید بتوان گفت که پاکستانی‌ها، فقیرترین زائران بارگاه منور رضوی هستند و خود را به سختی به حرم مطهر رضوی می‌رسانند. تسهیل شرایط برای حضور آن‌ها از جمله برنامه‌های مد نظر است و حتی با دیدگاه امنیت ملی و نیز به عنوان یک کار فرهنگی می‌توان به این قضیه نگاه کرد.

در این دیدار، دکتر رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز در سخنانی با اشاره به اجرای موفق و دو مرحله‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از برگزاری انتخابات در کمال آرامش و امنیت، توفیق یافتیم جلساتی با موضوع شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را مشهد برگزار کنیم. امیدواریم خداوند توفیق دهد به نوبه خود به این امر مهم که خواست رهبری، دولت و مردم است جامه عمل بپوشانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.