قدس آنلاین/ مصطفی لعل شاطری: امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به ویژگی‌های دنیا و آخرت گفت: بهشت، کانون زندگی کامل انسان و نیز زندگی جسمانی و مادی و زندگانی معنوی است.

 ایران امن ترین نقطه کره زمین است

زندگانی کامل چه از نظر زندگی جسمی و مادی و چه روحانی و معنوی در آن نقطه ‌ای است که همه خواسته‌های انسان اعم از نفسانی و غریزی و خواسته‌‌های فطری اجرا شود، بنابراین بهشت جایگاه اجرای همه خواسته‌‌های وجودی یک انسان است و این نکته را خداوند در قرآن کریم اشاره می‌کند. بر این اساس، فرد بهشتی وقتی در بهشت قرار می‌گیرد، صاحب ولایت تکوینی می‌شود، زیرا به نقطه کمال عبودیت رسیده و اراده او عامل تحقق است و هر چه بخواهد بدون چون و چرا اجرا می‌شود.
آیت الله علم الهدی با بیان این موضوع که ســـپاه و پاسدار در عــرصه انقلاب نقشی بی مانند دارند، بیان کرد: این راهبردی است که امام بیان داشتند و ما تا امروز شاهد تحقق این راهبرد در مردانگی و غیرتمندی و ایثارگری پاسداران بوده‌ایم و تا امروز به اینجا انجامیده است که در کیلومترهای ممتد در برابر یک دشمن قسم خورده نظام ایران ایستاده ‌اند تا دشمن نتواند حتی به مرزهای کشور نزدیک شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: امروز گروهی ملی‌گرای ضد انقلاب می‌گویند چرا باید برویم فرسنگ‌‌ها آن‌ طرف ‌‌تر بجنگیم و امکانات کشور را مصرف کنیم در حالی که هیچ ربطی به ما ندارد. این افراد باید بدانند که امروز هدف اصلی دشمن براندازی انقلاب اسلامی است. آن کسانی که در عراق و سوریه انواع و اقسام کارهای ضد انسانی را انجام داده و در بحرین شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) را سرکوب و در یمن خانه‌ و کاشانه مردم را تخریب می‌ کنند، به دنبال براندازی این انقلاب هستند، اما توان و غیرتمندی عزیزان ایثارگر ما و اجرای سیاست مدبرانه و رهنمودهای حکیمانه و آسمانی امام و ولی امر مسلمین است که نمی‌گذارد دشمن به ایران حتی نزدیک شود.
وی افزود: باید دانست امن ترین نقطه در روی کره زمین ایران است. امروز اروپا و آمریکا که کعبه آمال برخی است نیز ناامن است. حوادثی که در کانون کشوری که ادعای اقتدار جهانی دارد اتفاق می افتد، در کشور ما نیست و امنیت ایران حتی از آن‌ها بالاتر است. در حالی که همه ناامنی‌های منطقه را دشمنان به دلیل دشمنی با جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کنند، آمریکا و استکبار جهانی جرأت نزدیک شدن به ایران را ندارند، که بی شک این امنیت و اراده خداوند متعال است، اما فعلیت و اجرای آن نتیجه دلاورمردی‌‌های ایثارگران است.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه در کشوری که در همه عرصه‌ها موفق است باید توجه داشت ناامنی داخلی رخ ندهد، خاطرنشان کرد: چنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، ناامنی را ریشه یابی کنید، باید دانست که ریشه ناامنی‌ها و وجود برخی حوادث نشأت گرفته از ناامنی‌های اخلاقی و اجتماعی است. بر این اساس اگر در کشور امنیت اخلاقی نباشد، آن جوانی که در اوج گرایش‌های غـــریزی و نفسانی است امنیتش از بین می رود و حتی ممکن است به دام گناه و حتی جنایت کشیده شود. از این رو برقراری این امنیت با مردم است که به طور مسلم در سایه امر به معروف و نهی از منکر تحقق پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.