قدس آنلاین،شهرکرد،هومن نجاتی؛ در صورت توافق نهايي بر سر انعقاد تفاهم نامه همكاري في مابين اين شركت و شركت خارجي طرف مذاكره امكان ارتقاء آزمايشگاه هاي مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي استان و سپس كسب مجوز بعنوان آزمايشگاه معتمد محيط زيست نيز وجود خواهد داشت.

مشاوران و متخصصان آلماني در شهرك هاي صنعتي استان 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،مدیرعامل شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختياري در اين خصوص گفت:

در فضای متاثر از توافق برجام و براساس علاقمندي مجدد خارجي به همكاري با ايران در زمينه هاي گوناگون ، فرصت را مغتنم شمرده و با يك تعامل سازنده در چارچوب اجراي اقتصاد مقاومتي گروهي از مشاوران و متخصصان آلماني در دو شهرك صنعتي مهم و استراتژيك استان بصورت پايلوت حضور پيدا نمودند.

عليرضا شفيع زاده با تأكيد بر بكارگيري تكنولوژي روز دنيا با تكيه بر توان و تفكر داخلي ،افزود:

هدف از اين اقدام  در بعد بين المللي بكارگيري شيوه هاي نوين دنيا و بويژه اروپا در خصوص توسعه ،ارتقاء و بهينه سازي تصفيه خانه شهرك هاي صنعتي استان و بهره مندي از آخرین تکنولوژی های روز دنیا برای رسیدن به کیفیت بالای پساب خروجی، کنترل بو و آلايندگي محيط زيستي ، سلامت بهره برداران از پساب و کاهش مصرف انرژی است.

رئيس هيات مديره شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختياري اظهار كرد:

در صورت توافق نهايي بر سر انعقاد تفاهم نامه همكاري في مابين اين شركت و شركت خارجي طرف مذاكره امكان ارتقاء آزمايشگاه هاي مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي استان و سپس كسب مجوز بعنوان آزمايشگاه معتمد محيط زيست نيز وجود خواهد داشت.

وي با بيان اينك اگر تصفيه بصورت هوشمندانه و اتوماتیک بدون دخالت دستی کارگران صورت گیرد مسلما فرآیند تصفیه با بهترین کیفیت و با کمترین میزان مصرف انرژی و آلایندگی محیط زیست صورت مي پذيرد ،تصريح كرد:

با وقوع متوالی پدیده خشکسالی در کشور و بويژه در استان که منجر به كم ابي شديد گرديده است ،لزوم بهره گيري از پساب ها در صنعت نمايان شده لذا ارتقای کیفی پساب ها ضروریست اما این درحالیست که با دستگاههای فرسوده و قدیمی و خصوصاً شيوه هاي منسوخ شده ارتقای کیفی پساب تولیدی به سختی صورت می گیرد كه بر این اساس چاره ای جز ارتقا روش و تجهیز دستگاهها در تصفیه خانه های شهرك ها و نواحي صنعتي استان نیست.

گفتنی است در بازديد مشاوران و متخصصان آلماني از شهرك هاي صنعتي شهركرد و بروجن ،وضعيت فعلي تصفيه خانه هاي اين دو شهرك مورد ارزيابي و بررسي قرار گرفت. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.