تیم پیک فضانورد بریتانیایی که در حال سپری کردن ماموریت شش ماهه خود در ایستگاه فضایی بین المللی است گزارش داده که برخورد این زباله فضایی موجب ترک خوردن یکی از پنجره‌های بخش بالایی ISS شده است.

پنجره ایستگاه فضایی بین المللی بر اثر برخورد با زباله‌ فضایی ترک برداشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، ایستگاه فضایی بین المللی با مشکلی مواجه شده است که رانندگان روی زمین پیوسته با آن در گیر هستند. حتما برای شما هم پیش آمده که حین حضور در خودرو شاهد برخورد سنگ ریزه با شیشه‌ها باشید، اکنون یکزباله فضایی به ابعاد یک نقطه بسیار کوچک به یکی از پنجره‌های ایستگاه فضایی بین المللی برخورد کرده است.

تیم پیک فضانورد بریتانیایی که در حال سپری کردن ماموریت شش ماهه خود در ایستگاه فضایی بین المللی است گزارش داده که برخورد این زباله فضایی موجب ترک خوردن یکی از پنجره‌های بخش بالایی ISS شده است.

اگرچه این پنجره تنها به واسطه برخورد یک زباله فضایی بسیار کوچک آسیب دیده، این برخورد منجر به یک ترک 7 میلی متری شده است، به گفته آژانس فضایی اروپا، ابعاد این زباله فضایی به اندازه یک نقطه رنگ یا یک فلز بسیار کوچک به اندازه چند هزارم میلی متر بوده است.

با در نظر گرفتن این نکته که ایستگاه فضایی بین المللی با سرعت 27 هزار کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و روزی 15 بار به دور زمین گردش می‌کند، ایجاد این شکاف توسط این زباله فضایی چندان عجیب به نظر نمی‌رسد، البته طبیعی است که پنجره‌های ایستگاه فضایی به گونه‌ای طراحی شده اند که بتوانند در مقابل چنین برخوردهایی مقاومت داشته باشند.

به گفته ناسا، هر یک از پنجره‌های ایستگاه فضایی دارای چهار لایه شیشه هستند که ضخامت آنها بین 1.2 سانتی متر تا 3.1 سانتی متر متغیر است. علاوه بر این، پنجره‌ها به یک پشت پنجره آلومینیومی خارجی مجهز هستند که برای محافظت بیشتر از شیشه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگرچه این حادثه به عنوان یک "شکاف جزئی" دسته بندی شده است، زباله‌های فضایی بزرگتر می‌توانند خطرسازتر باشند و زباله‌ای به ابعاد یک سانتی متر می‌تواند یکی از ابزارها یا سیستم‌های پرواز حیاتی را مختل کند.

زباله های فضایی آن چنان خطرناک هستند که افزایش آنها میتواند منجر به جنگ میان دولت‌ها شود.

زباله فضایی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.