عضو فراکسیون هنر و رسانه مجلس گفت: ایجاد فضای مملو از اضطراب، بدبینی، جنجال‌ و تسویه حساب‌های سیاسی رمقی برای این هنر باقی نگذاشته است.

 تسویه حساب‌های سیاسی رمقی برای هنر باقی نگذاشته است

عضو فراکسیون هنر و رسانه مجلس گفت: ایجاد فضای مملو از اضطراب، بدبینی، جنجال‌ و تسویه حساب‌های سیاسی رمقی برای این هنر باقی نگذاشته است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، مهرداد بائوج‌لاهوتی با اشاره نامه نمایندگان جامعه موسیقی کشور به رئیس قوه ‌قضاییه درخصوص لغو کنسرت‌ها گفت: اگر جامعه هنری مورد حمایت قرار گیرد با استفاده از ظرفیت آن‌ها می‌توان ارزش‌های مورد نظر نظام را در جامعه تسری داد.

وی اظهار کرد: سخت‌گیری بیش از اندازه، غیرمنطقی و سلیقه‌ای نسبت به هر مسئله‌ای نتیجه‌ای عکس به بار خواهد داشت لذا با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی و افزایش وسایل ارتباط جمعی، باید دیدگاه‌های منسوخ شده به عرصه موسیقی را تغییر داد چرا که در غیر این صورت و با تحمیل برخی شرایط غیرمنطقی، هنرمندان و جوانان به ستوه و رفتارهای مقابله‌گرایانه کشانده خواهند شد.

وی با بیان اینکه عرصه موسیقی باید چارچوب و قوانین مشخص خود را داشته باشد و همه مسئولان در هر جایگاه و سمتی مکلف به رعایت قانون هستند، افزود: عدم رعایت عدالت میان زن و مرد در صورت فعالیت آن‌ها در چارچوب قانون و شرع جایز نیست و باید با جدیت گفت؛ ادامه حیات هنر اصیل موسیقی در ایران بسیار سخت شده چراکه هجوم آورندگان به موسیقی، دیگر به کنسرت‌های سنتی و اصیل نیز رحم نمی‌کند و گویی این رفتار در میان گروهی از جامعه مسری شده است.

وی اضافه کرد: اگر تبعیض‌ها از بین برود و جامعه هنری مورد حمایت قرار گیرد با استفاده از ظرفیت آن‌ها می‌توان ارزش‌های مورد نظر نظام را در جامعه تسری داد چراکه یک فیلم یا قطعه موسیقی تاثیر چندین برابر از کلام دارد.

عضو فراکسیون هنر و رسانه مجلس با تاکید مجدد بر اینکه سخت‌گیری بیش از اندازه و خارج شدن از قاعده‌های تعادل در مباحث فرهنگی و هنری آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای نظام به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: همه مسئولان و جریان‌ها ملزم به رعایت قانون هستند و باید به رای و مجوز نهادهای قانونی به کنسرت‌ها و برنامه‌های هنری احترام بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.