نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به رئیس‌‌جمهور گفت: به صراحت بگویید که منظورتان از برجام داخلی چیست.

 آقای‌ رئیس‌جمهور! منظورتان از برجام داخلی چیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکری شفاهی، گفت: آقای حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای می‌گوید رئیس‌جمهور می‌خواهد برجام داخلی را ادامه دهد، آقای رئیس‌جمهور! شما در پیام تبریک سال نو موضوع طرح برجام 2 را مطرح کردید، اما 12ساعت بعد از آن، رهبر معظم انقلاب در بیانات حکیمانه‌شان در مشهد مقدس از برجام 2، 3 و 4 رمزگشایی و نقشه دشمن را در این زمینه افشا کردند.

وی افزود: آمریکای جنایتکار، انگلیس خبیث و رژیم صهیونیستی که دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران هستند، از گذشته می‌گفتند تا ایران به این پنج خواسته ما تن ندهد، گریبان او را رها نمی‌کنیم، اولین خواسته آنان این است که در نظام بین‌الملل تعریفی برای جایگاه ولایت‌فقیه دیده نشده و این اصل باید از قانون اساسی ایران حذف شود؛ دومین خواسته غربی‌ها این است که در نظام بین‌الملل هر کشوری می‌تواند یک ارتش داشته باشد، باید سپاه پاسداران از قانون اساسی ایران حذف شود؛ سومین خواسته غربی‌ها این است که انتخابات در ایران باید آزاد باشد و در قوانین بین‌المللی و اصول دموکراسی چیزی به نام «نظارت استصوابی شورای نگهبان» دیده نشده، بنابراین ایران باید جایگاه شورای نگهبان را از قانون اساسی‌اش حذف کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ‌چهارمین خواسته غربی‌ها را در زمینه حقوق‌بشر دانست و اظهار داشت: آنها می‌گویند که حقوق بشر باید در ایران رعایت شده و زنان در انتخاب حجاب آزاد باشند‌ و قوانین مغایر این خواسته غرب نیز طبق خواسته آنان باید حذف شود.

کریمی‌قدوسی با تأکید بر اینکه خط قرمز انگلیس و آمریکا، امنیت رژیم صهیونیستی است، گفت: طبق خواسته غربی‌ها، ایران نباید امنیت رژیم صهیونیستی را تهدید و از فلسطینی‌ها دفاع کند.

وی خطاب به روحانی، تصریح کرد: جناب آقای رئیس‌جمهور! مواضع رهبر انقلاب و رعایت آن توسط دولت و شخص شما از الزامات قانونی و شرعی است، بی‌توجهی به این اصول هزینه سنگینی را در بردارد؛ برای چندمین بار تذکر ملت را بشنوید و دست رد بر سینه نامحرم بزنید، مشاوران این گونه(حسام‌الدین آشنا) خود را عزل کنید، اگر این اقدام را انجام ندهید به معنای قبول مواضع آنان است.

منتخب مردم مشهد در مجلس دهم در پایان مجلس خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور! مقابل نظارت استصوابی شورای نگهبان درباره نتایج انتخابات اصفهان نایستید، این مسائل داخلی است؛ آقای رئیس‌جمهور! مشاور شما مدعی است شما می‌خواهید برجام داخلی را ادامه دهید، آقای رئیس‌جمهور! به صراحت موضع بگیرید، جواب بدهید که نظر شما از برجام داخلی چیست؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.