۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 380380

شرکت خودروسازی آلمانی آئودی قصد دارد به خودروهای خودرانش یاد بدهد مانند انسان ها رفتار کنند.

خودروهای آئودی مانند انسان رفتار خواهند کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، شرکت خودروسازی آلمانی آئودی قصد دارد به خودروهای خودرانش یاد بدهد مانند انسان ها رفتار کنند. به نظر آئودی، رانندگی خودران چیزی فراتر از پیروی از مقررات راهنمایی و رانندگی است. این شرکت خودروساز از چند سال پیش مشغول آزمایش خودروهای خودران خود بوده است.
آئودی در تازه ترین اقدام خود، خودروی خودرانی به نام Jack را آزمایش کرده است. هدف اصلی آئودی در انجام این تست بررسی قابلیت های ارتباطی این خودرو با زیرساخت های هوشمند در جاده و همچنین سایر خودروها بوده است.
آئودی گفته یکی از قابلیت های این خودرو آگاه شدن آن از مسدود بودن مسیر پیش رو است، البته از فاصله ای دورتر و پیش از رسیدن به محل، چرا که حسگرهای خودروها چند سالی است که در صورت روبرو شدن با موانع آنها را تشخیص می دهند. همچنین این خودرو قادر خواهد بود تا در صورت دریافت گزارش وقوع تصادف در ادامه مسیر از سوی سایر خودروها، سرعت خود را تنظیم کند.
البته در این میان این تنها آئودی نیست که سرگرم آزمایش خودروهای خود است. تولیدکنندگان زیرساخت های جاده ای نیز این روزها مشغول نوآوری های تکنولوژیک هستند تا به کمک آنها علائم جاده ای بسازند که قابلیت تعامل با خودروها را دارند و به این ترتیب به خودروهای خودران درک بهتری از مسیر دهند.
خودروی jack به لطف بهره مندی از سیستم ناوبری پیشرفته قادر است مسیرها را اولویت بندی کند. به این ترتیب می توان از طی کردن کوتاه ترین مسیر و مصرف کمترین میزان سوخت اطمینان حاصل کرد.
آئودی گفته این خودرو رفتاری شبیه به انسان ها به هنگام رانندگی از خود نشان می دهد و برای مثال فاصله بیشتری را با کامیون ها حفظ می کند.
همچنین، به هنگام تغییر خط ،Jack علاوه بر روشن کردن چراغ راهنما، ابتدا کمی به لبه خط کنونی اش نزدیک شده و سپس وارد خط کناری می شود. این خودرو همچنین حالات مختلف رانندگی را نیز در اختیار سرنشینان قرار می دهد، در نتیجه رفتار خودرو به هنگام نزدیک شدن به سایر خودروها متفاوت خواهد بود که از میان این حالات، هم می توان حالتی مناسب برای انتقال مادربزرگ به مرکز درمانی را پیدا کرد و هم حالتی مناسب برای کسی که صبح خواب مانده و برای رسیدن به محل کار عجله دارد.
آئودی وعده داده برخی از این قابلیت ها را از سال 2017 عرضه کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.