قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد از ورود واگن‌های خط دو طی هفته آینده خبر داد.

ورود واگن‌های خط ۲ قطار شهری به مشهد، شاید هفته آینده

کیانوش کیامرز در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: پیشتر قرار بود که واگن‌های خط دو تا نیمه اردیبهشت ماه وارد مشهد شوند که متأسفانه این امر به دلیل مسایل گمرکی در اسکله شهید رجایی بندرعباس به تعویق افتاده است.
وی با اظهار امیدواری نسبت به ترخیص محموله واگن‌های خط دو قطار شهری مشهد تا پایان هفته جاری از گمرک بندرعباس افزود: این محموله که بر روی واگن‌های قطار نیز بارگیری شده، پس از ترخیص، از طریق شبکه ریلی به سمت مشهد حرکت خواهد کرد.

 مباحث گمرکی دلیل تأخیر اعزام واگن‌ها به مشهد
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه ارسال این واگن‌ها از چین طبق برنامه زمانبندی شده صورت گرفته است، گفت: متأسفانه فقط به دلیل مسایل گمرکی در بندرعباس این محموله دیرتر به مشهد خواهد رسید.
کیامرز دلیل این امر را نیز درخواست اصل اسناد بانکی مراودات بین المللی توسط گمرک اسکله شهید رجایی بندرعباس اعلام کرد و افزود: البته عجله ای هم در ارسال این محموله از سوی شرکت قطار شهری نیست، چون تست‌های گرم این خط از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود.

 ورود 3 رام قطار تکمیل شده و مونتاژ 10 رام در ایران
کیامرز در ادامه با اشاره به قرارداد ساخت 100 واگن برای خط دو  قطار شهری مشهد با کشور چین افزود: باتوجه به این قرارداد، هم اکنون مراحل طراحی و ساخت بقیه واگن‌ها در‌ چین در حال انجام است.
به گفته وی، در نخستین محموله واگن‌های قطار شهری مشهد، سه رام قطار تکمیل شده شامل 15 ‌عدد واگن آماده و ارسال شده است.
کیامرز درخصوص زمان ارسال دیگر واگن‌های خط دو قطار شهری مشهد نیز اظهار داشت: 10 رام قطار باقی مانده به صورت قطعه در کشور چین ساخته و به ایران ارسال می‌شود تا در کارخانه واگن سازی تهران مونتاژ شود.
وی اظهار داشت: تلاشمان این است که تا آخر امسال بیش از 50 واگن در خط دو قطار شهری به کار گرفته شود.

 افتتاح فاز اول خط 2 قطار شهری تا مهرماه
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد همچنین با اشاره به پیشرفت 59 درصدی خط دو قطار شهری، درخصوص زمان بهره‌برداری این پروژه نیز گفت: پیشتر قرار بود تا تیرماه امسال، فاز اول این خط با چهار ایستگاه از بولوار طبرسی به بهره‌برداری برسد که بنا به نظر شهردار مشهد، با اضافه شدن دو ایستگاه دیگر، زمان افتتاح فاز اول این پروژه به تعویق افتاده است.
کیامرز افزود: فاز اول پروژه خط دو قطار شهری مشهد با 6 ایستگاه حدفاصل انتهای بولوار طبرسی تا میدان شهدا تا آخر مهرماه 95 به بهره‌ برداری خواهد رسید.
به گفته وی، فاز دوم خط دو قطار شهری مشهد نیز در سال 96 به بهره‌ برداری می‌رسد.

 100متر حفاری در خط 3 قطار شهری
 کیامرز در ادامه از اتمام 100 متر عملیات حفاری توسط «تی بی ام» خط سه قطار شهری از میدان فردوسی خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، تی بی ام  خط سه قطار شهری از میدان فردوسی به سمت میدان شهدا در حال حرکت است. وی مسیر حفاری خط سه قطار شهری مشهد را در فاز اول میدان فردوسی به سمت میدان شهدا، حرم مطهر و پایانه مسافربری امام رضا(ع) اعلام کرد و افزود: کل خط سه قطار شهری مشهد به طول 5/28 کیلومتر طولانی‌ترین خط قطار شهری مشهد است که انتهای قاسم آباد را به شهرک ابوذر وصل می‌کند.
به گفته وی، تونل‌های این خط 40 تا 50 متر عمق دارد و هزینه‌های احداث خط سه قطار شهری حدود هفت هزار میلیارد تومان است.
مدیر‌عامل شرکت قطارشهری مشهد در پایان اظهار داشت: سه سال زمان برای حفاری فاز اول این خط  پیش بینی شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.