یک محقق طب سنتی تفاوت دیدگاه طب رایج و طب سنتی در مصرف مواد غذایی را تشریح کرد.

 تفاوت دیدگاه طب رایج و طب سنتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا منتظر درباره دیدگاه تغذیه از نظر طب رایج و طب سنتی اظهار داشت: دیدگاه طب و تغذیه رایج به غذا با دیدگاه طب سنتی متفاوت است.

دیدگاه طب رایج به بدن یک نگاه ماشینی و مکانیکی است

این محقق طب سنتی گفت: دیدگاه طب رایج به بدن, یک نگاه ماشینی و مکانیکی است مثل اینکه به ماشین بنزین می‌زنند به بدن هم باید غذا برسانید. بر این مبنا در تغذیه رایج محاسبه می‌کنند که این بدن در روز به یک مقداری کالری نیاز دارد, حالا این کالری از چه‌چیزهایی تأمین شود, دیگر منعی ندارد.

وی افزود: از هر طریقی یک غذایی، کالری، ویتامین، کلسیم و املاح و این چیزها را تأمین کند و به بدن برساند, آن غذا قابل قبول است. در طب سنتی یک قدم جلوتر می‌آییم، دیدگاه خیلی وسیع‌تر و دقیق‌تر است.

منتظر ادامه داد: در طب سنتی, فقط بحث بر سر کالری, ویتامین و مفید بودن غذا نیست، این که چه‌غذایی را با چه‌چیزی می‌خورید نیز شرط است. بعضی غذاها را با هم نباید خورد مثل گوشت با ماست که در طب سنتی نهی شده است.

وی اضافه کرد: به‌عکس توصیه شده که گوشت با مصلحش که سبزی است, خورده شود که از قدیم مرسوم بوده است که کباب با ریحان خورده شود، آب‌گوشت با ترشی خورده شود.

اهمیت خوردن مواد غذایی در فصول خودش از دیدگاه طب سنتی

این محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: فصل مصرف مواد غذایی نیز در دیدگاه طب سنتی مهم است. هر میوه‌ای سفارش شده است که در فصل خودش مصرف شود, میوه‌هایی که سرد است در تابستان زیاد است مثل هندوانه، آلبالو، گیلاس، آلو, اگر افراد این میوه‌ها را در زمستان بخورند منشأ بیماری می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.