تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت شریعت اسلامی در جامعه گفت: غایت شریعت اسلامی انسان سازی و تزکیه نفس است.

تولیت آستان قدس رضوی: غایت شریعت اسلامی انسان سازی و تزکیه نفس است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در گردهمایی خانوادگی روحانیان شهرستان بیرجند افزود: این غایت را در سیره امام حسین(ع) که انسان سازی و تربیت نفوس است، وجود دارد.
وی علما را وارثان انبیا الهی و امامان معصوم ذکر کرد و یادآور شد: آنها وظیفه تبیین معارف دینی، سیره معصومین و تربیت افراد صالح را بر عهده دارند .
وی ادامه داد: علمای خراسان جنوبی همواره با زبان و رفتار خود مردم را دین و آموزه های دینی دعوت کردند از جمله این افراد می توان از آیات عظام تهامی، عارفی و آیتی و ... یاد کرد.
وی اظهار کرد: علما و بزرگان اسلام در ایران همواره مردم را به دین دعوت کرده و می کنند و آنها دو میثاق را با خدا دارند که یکی تعلیم و دیگر تعدیل و مبارزه با فساد ، انحراف و کجی اندیشی در جهت عدالت اجتماعی است.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه علما را پیشگامان نهضت های فرهنگی و جنبش های اجتماعی در فرهنگ دینی یاد کرد و افزود: آنها مردم را به عدالت، امانتداری ، پاکی، راستگویی و پیروی از حق و حقیقت دعوت می کنند.
رئیسی در ادامه با قدردانی از همراهی و همکاری همسران روحانیان در انجام رسالت آنها برای خدمت رسانی به مردم در روستاها و مناطق دور افتاده استان تاکید کرد: بردباری و صبوری این گروه از بانوان قابل ستایش است.
وی بیان کرد: علاوه بر روحانیان، همسران آنها نقش تعیین کننده ای در رسالت روحانیان در انجام وظایف فرهنگ دینی دارند.
وی روحانیان را اثرگذارترین افراد جامعه یاد کرد و گفت: آنها همچنان مطمئن ترین مرجع برای گروه های مختلف اجتماعی هستند هرچند عده ای سعی دارند روحانیان را در چشم مردم کم اهمیت جلوه دهند و از چشم مردم بیندازند.
وی گفت: امروزه دشمن فهمیده است که روحانیان اثرگذارترین افراد جامعه اند و به دنبال آن هستند این تاثیرگذاری را کمتر کنند، در حالیکه این قشر مسئولیت بزرگی در این جایگاه رفیع دارد.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: نه تنها مردم خراسان بزرگ بلکه همه ایرانیان دل داده امام هشتم هستند و این توفیق عظیم را پیدا کردندکه افتخار همسایگی با امام رضا(ع) را دارند.
رئیسی با یادآوری اینکه امام رضا (ع) قبله همه دلهاست، گفت:زیارت یعنی میل پیدا کردن زائر است و یکی از ارکان زیارت عمیق تر شدن است که معرفت زائر بیشتر باشد.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: هنر روحانیان و شاگردان امام این است محاسن کلام را برای جامعه تبیین کنند و آستان قدس رضوی توجه ویژه ای به زیارت دارد که سخت مورد هجوم دشمن است.
وی بیان کرد: این تهاجم را در شبکه های مجازی و ماهواره ها می توان دید که بسیار گسترده است .
رئیسی گفت: زیارت مکان بزرگی برای غلبه بر تهدیدهای فرهنگی است و تهدیدی علیه دشمنان است .
وی تاکید کرد: هم اکنون احساس تعهد مضاعفی داریم که بیش از گذشته در خدمت مردم باشیم.
تولیت آستان قداس رضوی در ادامه از تشکیل بانک ایده خبر داد و گفت: ایده های بسیار نو از داخل و خارج کشور رسیده است.
تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر چهارشنبه وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان قرار گرفت.
وی همچنین با علمای اهل سنت استان دیدار کرد، دیدار با نخبگان و بازدید از دفتر آستان قدس رضوی در استان و حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه های پیش بینی شده در سفر دو روزه رئسیی به استان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.