قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت: در حوزه اطلاع رسانی بدون گرایش های سیاسی و یا نگاه های خاصی قومی و منطقه ای باید تلاش شود تا اطلاعات و اقدامات دستگاه های اجرایی به خوبی انعکاس یابد.

حوزه اطلاع رسانی باید فارغ از گرایش های سیاسی باشد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی  در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان با تبریک هفته روابط عمومی و تقدیر از تلاش های روابط عمومی های دستگاه های اجرایی اظهار داشت: اگر مردم متوجه اطلاع رسانی شفاف و صادقانه شوند می توان شاهد تعامل مثبت و دوسویه بین مردم و دستگاه های اجرایی باشیم.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت سیستم اجرایی کشور، جایگاهی تحت عنوان اطلاع رسانی و روابط عمومی  تعریف شده، افزود: در شرایطی که دولت در تبیین فعالیت های خود دچار مشکل است شاید برخی رسانه ها جهت گیری های سیاسی دارند ومایل به انعکاس فعالیت های دولت نیستند  در این مسیر وظیفه سنگین تری بر دوش روابط عمومی هاست.
پرویزی خاطرنشان کرد:متاسفانه برخی افراد با این دیدگاه که بیان فعالیت های دولت دفاع از دولت محسوب میشود این فعالیت ها را با نگاه سیاسی سانسور می کنند در حالیکه تمامی این اقدامات صورت گرفته در کشور چه بد و چه خوب به نام نظام جمهوری اسلامی ثبت میشود.
وی در ادامه تصریح کرد:تمام آثار مثبت و منفی فعالیت ها و عملکرد هر یک ازقوای مجریه، مقننه و قضاییه به نام نظام جمهوری اسلامی است و نباید در این حوزه ها از تبیین فعالیت ها دریغ کرد.
وی اظهار داشت:اینکه در بیان مطالب، ظرافت ، شفافیت و صداقت دخیل باشد قطعا تاثیرگذاری بسیاری در اذهان عمومی خواهد داشت.
پرویزی افزود:متاسفانه تنها به یک بخش از وظایف روابط عمومی ها همچون بیان فعالیت های دستگاه  اجرایی و یا عرض تبریک و تسلیت ایام توجه شده در حالیکه کار اصلی روابط عمومی ها ایجاد رابطه دو جانبه بین مردم و دستگاه های اجرایی است.
وی تاکیدکرد:هرگزنبایدتصورکرد که کارروابط عمومی‌هامحدود به چندارتباط گیری ساده است وباید به صورت علمی وتخصصی به این حرفه نگاه کنیم.
پرویزی در ادامه گفت:نبایدتصورکنیم که روابط عمومی‌ها فقط مسئول بنرویاتابلوزدن وپیام تبریک فرستادن هستند.استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این نکته که افکار سنجی دستگاه های اجرایی باید بروز باشد، افزود:از طریق افکار سنجی می توان معایب دستگاه اجرایی را برطرف کرد و به عنوان یک دستگاه برتر در جامعه مطرح شود که البته لازمه این کار صداقت،جسارت و شهامت است.
سید علی اکبر پرویزی با بیان این نکته که خراسان شمالی به لحاظ نوپا بودن در زمینه رسانه ای دارای رسانه های قدرتمندی نیست، گفت:توبیخ یا تذکر دادن به همین تعداد اندک رسانه های استان کار درستی نیست لذا از همان ابتدای استقرار دولت یازدهم با تمامی این رسانه ها مدارا شده و درصدد تقویت آنان نیز هستیم.
وی در ادامه افزایش تعداد رسانه های استان را به معنای خارج شدن از انحصار دانست و افزود:خارج شدن از انحصار نیز منجر به اطلاع رسانی شفاف تر و گسترده تر خواهد شد.
پرویزی بیان کرد:شفافیت در اطلاع رسانی اخیرا در قالب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تصویب شده و لذا هیچ گونه اطلاعات محرمانه ای در این خصوص وجود ندارد.
وی اظهار داشت:در سالجاری پروژه هایی را که می توان به اتمام رساند سریع تر این اقدامات صورت پذیرد اتمام این پروژه ها وعده و قول رییس جمهور نیست بلکه قول نماینده عالی نظام جمهوری اسلامی است که خوشبختانه دولت یازدهم اهل وعده دادن نبوده بلکه تمام تلاش خود را معطوف اتمام پروژه های نیمه تمام کرده است.
پرویزی افزود:برای اتمام پروژه های نیمه تمام کشور به بیش از 400 هز ار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالیست که در خراسان شمالی نیز برای اتمام پروژه های ملی، استانی، نیمه تمام بدون مصوبات دولت گذشته به اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی در ادامه تصریح کرد:باید تلاش شود پروژه های اولویت دار و ضروری را به اتمام برسانیم.
پرویزی از ارزیابی مدیران و ارزشیابی دستگاه های اجرایی برای سالجاری خبر داد و گفت: امیدواریم نتایج بدست آمده رضایت بخش باشد و مردم شاهد ارایه خدمات بهتر باشند.
گفتنی است: در این جلسه ضمن قدردانی از تعدادی مدیر روابط عمومی، پوستر جشنواره روابط عمومی برتر استان نیز رونمایی و اعلام شد که این جشنواره با توجه به شاخص های 15 گانه تعیین شده در کمیته تحقیقات شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی، برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.