رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس با بیان اینکه در عربستان هیچگونه حقوق بین‌المللی لحاظ نمی‌شود، گفت: سعودی‌ها نمی‌توانند بدون وجود حقوق و قوانین بین‌المللی افراد را به جرم جاسوسی محاکمه کنند.

سعودی ها صلاحیت محاکمه افراد به اتهام جاسوسی را ندارند 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت ، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به اعلام سازمان حقوق بشر مبنی بر به سخره گرفتن عدالت با محاکمه افرادی در این کشور به جرم جاسوسی برای ایران، گفت: در عربستان دستگاه قضایی به معنایی که در تمام دنیا وجود دارد تعریف نشده و کماکان قضاوت در این کشور به شیوه 200 سال گذشته و به صورت ملک و طوایفی است که شیوخ در آن قضاوتی می کنند.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در عربستان اجازه دفاع، تفهیم اتهام، کیفرخواست و یا حکم برائت معنایی ندارد و مجرم به محض دستگیری بر اساس همان جرمی که به وی نسبت داده شده محاکمه می شود.
وی ادامه داد: در عربستان همچنان گردن زدن امری عادی است و به خاطر همین شیوه قضاوت هیچ گاه در مجامع حقوق بشری و بین المللی شرکت نمی کنند.
یوسفیان ملا تصریح کرد: علیرغم اینکه در کشور ما جلسات زیادی درباره خشونت علیه زنان و تقبیح آن وجود دارد عربستانی ها چنین اعتقادی ندارند اما به خاطر بده بستانی که با آمریکایی ها دارند این کشور بر خطاهای حقوق بشری عربستان سرپوش می گذارد.
رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عربستان رتبه نخست به لحاظ بسته بودن حقوق در سطح جهانی را دارد، خاطرنشان کرد: با این تفاسیر عربستان نمی تواند علیرغم فقدان حقوق بین المللی در این کشور، عدالت را اجرا کرده و افراد را به جرائم مختلف محاکمه کند.
به گزارش خانه ملت، سازمان دیده بان حقوق بشر اخیرا اعلام کرده است عربستان با محاکمه افراد به اتهام جاسوسی برای ایران، عدالت را به سخره گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.