قدس آنلاین: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی گفت: نظارت بر کارگاههای تولیدی بدون مجوز از سوی اداره کل تعزیرات استان پررنگ شود.

نظارت بر کارگاه های تولیدی بدون مجوز پررنگ شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمود دلپسند در جلسه کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت: وجود کارگاههای تولیدی بدون مجوز موجب بر هم زدن نظم و تعادل بازار می شود و ضربه  سنگینی بر بدنه تولید و اقتصاد کشور وارد می کند.

وی افزود: صدور کالای بدون مجوز موجب عدم نظارت و کنترل دقیق بر بهداشت و قیمت کالا می شود و بنابراین می تواند مشکلات عمده ای برای کارگاههای تولیدی مجوز دار استان به وجود بیاورد.
وی ادامه داد: به عنوان یک وظیفه عام همچنین هر شهروند ایرانی می تواند به عنوان یک بازرس افتخاری بر محصولات بازار نظارت داشته و در صورت نیاز به مسولین ذی ربط گزارش دهند.
دلپسند موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دغدغه های اصلی نظام و مسوولین ارشد دانست و افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مهمترین برنامه های تدوین شده در راستای اقتصاد مقاومتی است و بنابراین توجه به این مقوله از وظایف همگانی است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استان گفت: قاچاق کالا برهم زننده نبض بازار و توسعه تولیدات داخلی است و همچنین موجب به وجود آمدن بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه است.
محمود دلپسند تاکید کرد: باید دقت ، پیگیری  و نظارت ها از سوی مسولین ذی ربط بر تشکیلات بزرگ و سازمان یافته در حوزه قاچاق کالا افزایش یابد.
دلپسند ادامه داد: بحث افزایش قیمت کالا باید در مجرای قانونی پیگیری و اصناف نظارت درست و گسترده ای بر این مقوله داشته باشند چرا که تاکید ما بر فعالیت در چارچوب های قانونی است.
وی اشاره داشت: در راستای احیاء انجمن حمایت از مصرف کنندگان باید جایگاه نظارتی این انجمن در دستگاههای خدمات رسان پررنگ شود و به صورت سازمان یافته در ارزیابی های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.