قدس ‌آنلاین- تبریز: تشکل‌ها و کانون‌های اسلامی دانشگاه بناب، به مسئولان گوش زد می‌کنند، هیچگونه عملی در خلاف فرمان نائب امام زمان، حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی قابل قبول نبوده و عدم برخورد مناسب با خاطیان، آثار سویی بر جای خواهد گذاشت.

بیانیه مشترک تشکل‌های دانشگاه بناب به خاطر برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه‌ها

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، تشکل‌ها و کانون‌های اسلامی دانشگاه بناب به خاطر برگزاری کنسرت موسیقی در این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است:

سم‌الله الرحمن‌الرحیم

بیانیه مشترک تشکل‌ها و کانون‌ای اسلامی دانشگاه بناب به خاطر برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ (بقره /208)
ای اهل ایمان، همگی در عرصه تسلیم و فرمان بری ( از خدا ) درآیید و از گام‌های شیطان پیروی نکنید، که او نسبت به شما دشمنی آشکار است.
دانشگاه جای کنسرت نیست. اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی به اردوهای مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کارها است. (امام خامنه ای دامت برکاته)
مدتی چند از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نمی‌گذشت که اولویت دولت در بخش علمی و دانشگاهی از توجه به رشد علمی کشور و پیشرفت روزافزون آن به برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها تبدیل شد و مدتی از این فعالیت غلط نمی‌گذشت که با نهیب رهبر معظم انقلاب، ادامه برگزاری این گونه کنسرت‌ها در دانشگاه‌ها متوقف شد.

اما شواهد و قرائن موجود، حاکی از این است که با گذشت مدتی از فرمایش ایشان در مورد کنسرت در دانشگاه‌ها، عده‌ای با خیال خام به فراموشی سپرده شدن این دستور صریح نائب بر حق امام زمان (عج)، اقدام به از سرگیری برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها کردند که یکی از نمودهای بارز این عمل وقیح و در خلاف فرمان ولی امر مسلمین جهان، در دانشگاه دولتی بناب دیده می‌شود که برنامه‌ای با عنوان جشن اعیاد شعبانیه و افتتاحیه کانون صدای دانشجو برگزار شد که محوریت کامل موسیقی زنده و غیر زنده در تمام بخش‌های آن به چشم می‌خورد.

اگر همین روندی را که پیش رو گرفته شده است ادامه دهند و در اجرای قوانین دانشگاه سستی به خرج دهند شاید کسی هم بخواهد در دانشگاه کنسرت تک‌خوانی زن برگزار کند، پس نباید در اجرای قانون به هیچ وجه کوتاهی کرد.

لازم به ذکر است که ما دانشجویان همیشه در صحنه و پیرو ولایت، هیچگاه امام خود را تنها نگذاشته‌ایم و هیچگاه فرمان رهبر و امام خود را از یاد نمی‌بریم و نخواهیم برد و اقدام مذکور را در تضاد کامل با فرامین صریح و بی‌پرده معظم له دانسته و از آن ابراز انزجار می‌نماییم و امیدواریم که در باب این موضوع با متخلفان برخورد مناسب صورت بگیرد تا دیگر کسی در اجرای فرامین ولی فقیه، دخل و تصرف نکرده و آنها را تفسیر به رای نکند و نیز این اقدام نامناسب، شروع و بهانه‌ای برای از سر گیری برگزاری کنسرت در دانشگاه بناب نشود.

اما موضوع دیگری که در مورد این قضیه موجب تعجب می‌شود، تصویب یا عدم تصویب برنامه مذکور در شورای فرهنگی دانشگاه بناب است، در صورتی که مسئولان دانشگاه برای برگزاری همه مراسمات و برنامه‌ها، شورای فرهنگی را بالاترین نهاد رسیدگی و تصمیم‌گیری می‌دانند حال باید معلوم شود این عمل در اثر نافرمانی از مدیریت دانشگاه انجام و خلاف قوانین جاری عمل شده یا نه، مسئولان مربوطه در جریان تمام قضایا بوده‌اند و با هماهنگی آنها اقدام به انجام چنین عملی کرده‌اند و امیدواریم مسئولان در این زمینه پاسخگو بوده و موضوع را شفاف‌سازی کنند.

و در آخر تشکل‌ها و کانون‌های اسلامی دانشگاه بناب، به مسئولان گوش زد می‌کنند، هیچگونه عملی در خلاف فرمان نائب امام زمان، حضرت امام خامنه‌ای مد ظله‌العالی قابل قبول نبوده و عدم برخورد مناسب با خاطیان، آثار سویی بر جای خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.