قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: درآیین باشکوهی که به مناسبت ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و در آستانه سوم خرداد روز آزادی خرمشهر در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، از خانواده‌های شهدای فاطمی مدافع حرم تجلیل شد.

 شهدای مدافع حرم فارغ از هر ملیت با هم برابرند

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهید چه ایرانی باشد چه غیر ایرانی شهید است وتفاوتی بین آن‌ها نیست.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه همه شهدا والا هستند و باید با یک دید به آن‌ها نگاه کرد، افزود: همه آن‌ها در یک جبهه و برای یک هدف حرکت کرده اند.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به قداست کلمه «شهید» اظهارداشت: یکی از کلماتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارزش فوق العاده ای در جامعه پیدا کرد، واژه شهید و شهادت است، به این دلیل این کلمات را نمی‌توان با هیچ کلمه دیگری مقایسه کرد.
وی با اشاره به تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب نسبت به خانواده شهدای مدافع حرم گفت: شهدای شما راهی را انتخاب کردند که از ابتدا عاشق و دلداده آن بوده اند، آنان برای دفاع از دین، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پا در راهی نهادند که سعادت و خوشبختی در انتهای آن قرار دارد.
به گفته وی، شهدای مدافع حرم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به سه دلیل است که از ارزش و فضیلت بسیاری برخوردار هستند، یکی از این سه ارزش این است که آنان از حریم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه به دفاع می‌پردازند، دیگری اینکه آنان با دشمن در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی پیکار می‌کنند و امتیاز و ارزش سوم در این است که این شهدا در غربت به شهادت رسیده‌اند.
وی حضور خاندان شهدا در چنین محافل و یادواره‌هایی را تداوم بخش فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بر ادامه راه شهدا و حفظ آرمان شهدا تأکید کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز باید قبور شهدا به زیارتگاه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: به گفته امام راحل، شهدا امامزادگان عشق هستند و باید مزار آنان به زیارتگاه عاشقان و دلدادگان فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در پایان اظهار داشت: امروز جامعه خانواده‌های شهدا آمار بالایی دارد که در این میان می‌توان تنها به حدود 184 خانواده این مرز و بوم که 4 شهید تقدیم کرده‌اند، اشاره کرد.

 مقام شهدای حرم فراتر از مرز و ملیت است
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت رسانه‌های خارجی مبنی بر مرزبندی قومی بین شهدای مدافع حرم گفت: تمامی شهدای افغانستانی، عراقی و ایرانی دارای جایگاه برابر بوده و مقام آن‌ها فراتر از مرزها و ملیت‌هاست.
رشیدیان با بیان اینکه انسان بی هدف، در مسیر پوچی و بیراهه حرکت می‌کند، افزود: در همین راستا خداوند پیامبران را برای تذکر به انسان و یادآوری آن هدف والا که به خاطر آن آفریده شدند، مبعوث کرده است.
وی با اشاره به تفاوت تقوای پرهیز و تقوای ستیز تصریح کرد: گروه‌هایی به اشتباه به جای ترویج تقوای ستیز بر تقوای پرهیز تأکید کرده و معتقدند مسلمانان باید تا ظهور حضرت مهدی(عج) از فعالیت برای بهبود شرایط، دفاع از دین و ایجاد عدالت در جامعه دوری کنند.
وی با تأکید بر باطل بودن این تفکر گفت: همان طور که سیره حضرت امام(ره) نشان داد، منتظر واقعی شخصی است که در راه عدالت، آزادی و جاری شدن احکام اسلام در جامعه تلاش کند، بنابراین شهدای ما منتظران واقعی هستند.
رشیدیان با اشاره به سخنان برخی افراد که حضور شهدا را در جبهه‌های حق علیه باطل با هدف تأمین مطامع مادی و دنیوی اعلام می‌کنند، افزود: شهید کسی است که با خدا معامله می‌کند و کسی که با خدا معامله کند برنده و پیروز است.
وی از شهدای مدافع حرم به نام گروهی نام برد که حراست از ارزش‌های اسلام را بدون مرز و جدا از تفاوت‌های ملیتی محقق کردند.
وی با تأکید براینکه دولت و مسؤولان وامدار خون شهدا هستند، گفت: افتخار، عزت، استقلال و قدرت امروز کشور به واسطه روحیه ایثار و شهادت این بزرگواران به دست آمده، بنابراین تکلیف مسؤولان است تا هر آنچه در توان دارند برای رفاه بیشتر این عزیزان فراهم کنند که این موضوع فراتر از مباحث مادی است.
گفتنی است، در پایان این همایش از همسران، پدران و مادران شهدای مدافع حرم قدردانی شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.