معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تفاهم نامه جدید این سازمان با داروخانه‌های طرف قرارداد، گفت: از ٩ هزار داروخانه کشور، بیش از ٧٦٠٠داروخانه در اولین روز آغاز این طرح از این مدل پرداخت استقبال کردند.

ماهیانه ۲۰۰ میلیارد تومان به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازفارس، محمدعلی همتی با بیان این مطلب افزود: برآورد می‌شود در قالب این تفاهم نامه ماهیانه ٢٠٠میلیارد تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها پرداخت کنیم.

همتی با بیان اینکه طرح تحول سلامت منافع فراوانی را نصیب مردم و بیمه شدگان کرده است، گفت: اما این طرح منابع پایداری را می طلبید که برای ادامه آن ضروری بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر اجتماعی بخش مهمی از منابع طرح تحول سلامت را تامین کردند و در ادامه این طرح  با افزایش هزینه‌ها روبرو شدند، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی به منظور رفع این مسئله راهکارهایی را اتخاذ کرد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ادامه به دو راهکار این سازمان پرداخت و گفت: تفاهم نامه ای میان وزارت خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران منعقد شد که در این قرارداد بانک رفاه به عنوان عامل سوم پرداخت مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی را برعهده گرفت.

همتی با اشاره به جلسه هفته گذشته که با حضور هاشمی، ربیعی، معاونین درمان و توسعه دانشگاههای سراسر کشور، مدیران درمان و روسای اسناد پزشکی و روسای شعب بانک رفاه کارگران در سراسر کشور برگزار شد، گفت: در این جلسه هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تسریع در پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی و دولتی توسط سازمان تامین اجتماعی تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: هر بیمارستان طرف قرارداد این سازمان، زمانی که اسناد خود را به اسناد پزشکی و بانک رفاه ارائه کند، طی ٢ هفته ٦٠ درصد مطالبات پرداخت و ٤٠درصد مابقی حداکثر ٣ ماه بعد پس از بررسی اسناد تسویه می‌شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر مطالبات بهمن ماه بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی از سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده و در برخی موارد مطالبات اسفندماه این مراکز درمانی نیز تسویه شده است.

وی، پرداخت جدید مطالبات داروخانه‌ها با همکاری بانک رفاه کارگران را راهکار دوم این سازمان عنوان و تصریح کرد: داروخانه‌های طرف قرار داد برای ورود به این طرح فقط نیاز به داشتن حساب در بانک رفاه و نصب دستگاه پوز این بانک در داروخانه هستند.

همتی اظهار داشت: در این طرح، دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی به محض دریافت اسناد، بررسی آنها را آغاز و نهایتاً حداکثر در پانزدهم ٢ ماه بعد، کل مبلغ طلب از طریق بانک رفاه به داروخانه ها پرداخت می شود.

وی افزود: به عنوان مثال اسناد اردیبهشت ماه گذشته تا ١٥ خرداد ماه پذیرش می‌شود و پانزدهم دو ماه بعد پرداخت ها انجام می‌شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: این طرح عملاً از ابتدای خرداد ماه امسال آغاز شده و در حال حاضر اسناد بهمن ماه ارزیابی و پرداخت به داروخانه ها آغاز شده است.

همتی تصریح کرد: از اول خردادماه اسناد داروخانه ها با روش جدید پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: مطالبات داروخانه های طرف قرارداد در تهران تا دی ماه و در سراسر کشور تا آذرماه گذشته پرداخت شده و مطالبات داروخانه ها در کل کشور از بهمن ماه با روش جدید پرداخت می شود.

وی طرح جدید پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان تامین اجتماعی را فرصت خوبی برای این سازمان ارزیابی کرد و گفت: با اتخاذ این روش اعتبار سازمان  و دفترچه های درمانی این سازمان در نزد داروخانه ها و مراکز درمانی افزایش یافته و نظارت این سازمان را نیز ارتقا می بخشد.

همتی تصریح کرد: روش پرداخت مطالبات به بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد نیز در حال مطالعه است و در صورتی که منافع بیمه شدگان در آن تایید شود به این گروه از مراکز درمانی نیز تسری یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.