۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 384393

پلیس آلمان از افزایش تعداد افرادی که امکان اقامت ندارند و روند اخراج آنها با تعلیق روبروست، خبر داد. وی از این وضعیت ابراز نگرانی کرد و خواستار تغییر روند اداری این عده شد.

سرنوشت نامعلوم پناهجویان در آلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، Duldung  اصطلاحی است به معنی مدارا و یا تعلیق. این حالت به وضعیتی از پناهندگان اطلاق می‌شود که حق ماندن در آلمان برای آنها وجود ندارد و یا درخواست آنها برای پذیرش رد شده و در انتظار اخراج و یا تعیین تکلیف قرار دارند.

این حالت در واقع نوعی مجوز موقت برای ماندن در آلمان است و ممکن است تا ده سال نیز تمدید شود. پناهجویان بسیاری هستند که به دلایل مختلف در آلمان پذیرش نمی شوند و به دلایل مختلف نیز نمی توانند به کشور خود برگردانده شوند. از این دسته افرادی هستند که غیر قانونی به آلمان آمده و بازگشت به کشورشان همراه با محکومیت یا مجازات است.

در کنار این مستندات، دلایل سیاسی نیز وجود دارد. رئیس اداره مهاجرت آلمان اعلام کرد: در حال حاضر 160 هزار پناهجو با این نوع مجوز در آلمان به سر می‌برند و تعداد آنها رو به افزایش است. از آنجایی که این افراد تا تعیین وضعیت خود نه اجازه کار دارند و نه آموزش، ممکن مشکلاتی را برای جامعه و خود این افراد به وجود آورد.

برخی از این افراد حتّی چند سال در آلمان می‌مانند، بدون اینکه حتّی زبان یاد بگیرند، از این رو انگیزه‌ای برای همگرایی اجتماعی و تطبیق پیدا نمی‌کنند. پلیس آلمان و اداره مهاجرت درخواست کردند، به دلیل بروز مشکلات احتمالی تا آنجایی که امکان دارد، مثلاً تا تاریخ قبل از اعلام این قانون، دستیابی پناهندگان به امکانات آموزشی و شغلی را فراهم کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.