استاندار سمنان با تاکید بر تسریع در ایجاد زیر ساخت ها و رفع موانع و مشکلات در سه منطقه اقتصادی استان سمنان،گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، فرصتی طلایی برای حضور سرمایه گذاران در این استان است.

 منطقه ویژه اقتصادی‌، فرصتی طلایی برای حضور سرمایه گذاران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت مناطق ویژه اقتصادی استان سمنان افزود: منطقه ویژه اقتصادی ویژگی های خاص خود را دارد و قانونگذار نیز آن را به مثابه مناطق آزاد دیده است.
وی با بیان این که مجوز ایجاد سه منطقه ویژه اقتصادی در استان دریافت و تعیین تکلیف نیز شده است، اظهار کرد: این مناطق سه‌گانه ویژه اقتصادی در شهرستان‌های گرمسار، سمنان و دامغان ایجاد می‌شوند.
وی اظهار داشت : اولین منطقه‌، منطقه ویژه گرمسار است که با همکاری سازمان گسترش در حال اجرایی شدن است‌. دومین‌، منطقه ویژه دامغان است که موثرین و بخش خصوصی دامغان به آن ورود پیدا کردند و سومین آن، منطقه‌ ویژه سمنان است که شرکت شهرک‌ها در حال پیگیری عملیات اجرایی آن است‌ و واگذاری های لازم صورت گرفته است.
استاندار سمنان با اشاره به وجود ظرفیت فراوان در این استان، تصریح کرد: سرمایه گذاران زیادی اکنون برای سرمایه گذاری در این استان اعلام آمادگی کرده و در نوبت قرار دارند و باید شرایطی فراهم شود تا از فرصت به دست آمده استفاده لازم را برد.
خباز با بیان این که هر روز شاهد استقبال سرمایه‌گذاران از نقاط مختلف کشور برای سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم، افزود: استقرار گمرک و رونق فعالیت‌های گمرکی و فراهم شدن سایر زیر ساخت های لازم در این مناطق، به فعال شدن روند صادرات و واردات کمک شده و حجم عظیمی از سرمایه‌گذاران متقاضی را روانه این منطقه خواهد کرد.
وی با اشاره به برخورداری سرمایه‌گذاران از مزایای حاصل از فعالیت منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی که زمینه فعالیت آنان در این منطقه فراهم شود، با برخورداری از قوانین منطقه ویژه انگیزه بیشتری برای رونق تولید و صنعت در این استان پیدا می‌کنند.
استاندار سمنان از مناطق ویژه اقتصادی به عنوان عاملی برای رونق اقتصادی و صنعتی یاد کرد و افزود: با آغاز بکار منطقه ویژه اقتصادی شاهد تحولی جدی در این حوزه هستیم.
خباز به پیشرفت‌های حاصل از تاسیس منطقه ویژه اقتصادی نیز اشاره و اضافه کرد : البته برخی موانع و مشکلات نیز بر سر راه توسعه‌ای آن وجود دارد که با همکاری برطرف خواهد شد.
در این نشست که معاون استاندار و جمعی از مسئولان اقتصادی استان سمنان حضور داشتند، آخرین وضعیت و مشکلات مناطق ویژه اقتصادی سمنان، گرمسار و دامغان از جمله انتقال آب، برق، گاز، رفع مشکلات زیست محیطی و رعایت حریم، واگذاری قطعی زمین مورد بررسی و بر رفع این مشکلات تاکید شد.
در استان سمنان یکهزار و 792 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.