۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: 385067

قیمت نفت که روز گذشته در بالاترین سطح از ۵۰ دلار عبور کرده بود امروز با ۶۲ سنت کاهش بشکه ای ۴۸.۹۷ دلار معامله شد.

عقبگرد نفت از کانال ۵۰ دلاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در حالی که سرمایه گذاران نگرانند افزایش قیمت نفت، تولید نفت تولیدکنندگانی را که از بازار کنار کشیده بودند را دوباره فعال کند، قیمت پس از عبور از سطح مقاومتی 50 دلار به ازای هر بشکه در روز گذشته، در معاملات امروز در بازارهای آسیایی کاهش یافت.

در میان تقویت گمانه زنی‌ها بر سر افزایش قریب الوقوع نرخ بهره بانکی آمریکا و انتشار آمارهای تدریجی مثبت از اقتصاد این کشور که موجب تقویت دلار شد، قیمت‌ها تحت فشار تقویت ارزش دلار نیز قرار گرفت.

بر این اساس هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 62 سنت کاهش 48.97 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته به 50.51 دلار در هر بشکه، بالاترین رقم از اوایل ماه نوامبر رسیده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 47 سنت افزایش 49.01 دلار در معامله شد. این نوع نفت نیز روز گذشته به 50.21 دلار بالاترین رقم از اوایل اکتبر رسیده بود.

به دنبال اختلالات در عرضه نفت در اثر آتش سوزی در کانادا، حملات در لیبی و غرب آفریقا که به کاهش روزانه 4 میلیون بشکه‌ای تولید نفت کمک کرد، قیمت نفت برای نخستین بار در حدود 7 ماه گذشته در روز پنج شنبه به 50 دلار در هر بشکه رسید.

تحلیلگران فنی در روز پنج شنبه گفتند قیمت نفت که نسبت به پایین ترین قمیت خود در 12 سال گذشته در اوایل امسال، 90 درصد افزایش یافته است، با موانع قیمتی برای افزایش طی 3 تا 5 هفته آینده مواجه خواهد بود.

ایوانه لای، تحلیلگر ارشد بازار در بانک ملی استرالیا در این رابطه گفت: «در چند ماه آتی قیمت نفت می تواند در محدود 40 تا 50 دلار بماند. ما داریم به فصل شروع مسافرت ها در آمریکا نزدیک می شویم که تقاضا ممکن است سبب تقویت قیمت‌ها شود.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.